c_300_250_16777215_10_images_21303.jpg

 

ترکمن سسی – عبدالستار کم - مهمترین مساله چندین ساله حوزه غرب استان خصوصا شهرستان های گمیشان و بندرترکمن ، راه های مواصلاتی شهر و روستا بود که اگر بخواهیم حوزه غرب استان و‌ اقتصاد آن پیشرفت بکند ،نیاز به توسعه زیرساخت جاده ها و راه های شهری و روستایی داریم.


با آسفالت شدن جاده قره قاشلی به پنج پیکر ، جاده بصیراباد به پنج پیکر ، بند بصیر آباد به بناور سیمین شهر ، جاده چارقلی به قرمسه ، راه ارتباطی این چند تا روستاها وصل شدند .
مهمترین مزیت آن ، صرفه جویی در زمان و هزینه و کاهش ترافیک و دسترسی آسان به شهر ساحلی بندرترکمن و...


نکته مهم و اساسی اول:
به نظر حقیر نبود زیرساخت راه ، بزرگترین مشکل بازارچه مرزی گمیش تپه و حسن قلی میباشد که روی این مساله نیز نماینده محترم مجلس و فرماندار محترم و سایر مسئولین جهت آسفالت ریزی آن مسیر برنامه ریزی بکنند.
بی شک ، اگر هر مسئولی به وظایف قانونی خودش عمل بکند ، این امر تحقق خواهد یافت .
وجود راه های مناسب میتواند تولیدکنندگان را به بازارهای مختلف رسانده و زمینه حضور سرمایه گذاران را به این مناطق که از ظرفیت های فراوان برخوردارند ، فراهم کرده و باعث توسعه گردشگری ساحلی _ بومگردی و استفاده بیشتر از تولیدات بومی گردد.

نکته مهم و اساسی دوم :
بین روستای چارقلی و شهر گمیش تپه ، یک جاده قدیمی بطول حدود ۶ کیلومتر وجود دارد که از نزدیکی ساحل دریا عبور میکند که احیا و آسفالت آن جاده موقعیت بسیار استراتژیک برای توسعه گردشگری ساحلی است.


به دو دلیل :
۱_ روستای چارقلی ،تنها ساحل ماسه ای غرب استان  است که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر دارد.
۲_ بین شهر گمیش تپه و چارقلی ، سواحل باتلاقی وجود دارد که به نظر حقیر بهترین موقعیت مکانی جهت احداث بندر گردشگری دریایی است.
اما بزرگترین مانع پیشرفت و سرمایه گذاری ، فقدان زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری ساحلی است .
بی شک با آسفالت شدن این جاده ، با توجه به نزدیکی به ساحل دریا ، بسترها جهت اجرای برنامه های توسعه ای ( گردشگری دریایی ، جذب گردشگر و.... ) در آینده مهیا کرد و باعث راه حل ها و طرح هایی خواهد شد که میتواند چشم اندازهای نوینی فراروی شهرستان گمیشان بگشاید.


ادامه مطلب متعاقبا منتشر می شود ...


فعال اجتماعی و فضای مجازی : عبدالستار کم
خرداد ۱۴۰۲

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر