c_300_250_16777215_10_images_21641.jpg

 


ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - یادش بخیر، یک زمانی پراید برای خودش سالار جاده ها بود و حتی پراید سواری در نوع خودش افتخاری محسوب می شد. خود بنده اولین باری که سوار پراید شدم دانشجو بودم و یکی از اساتیدمان مرا در راه دانشگاه دید و سوار کرد.

 

باور کنید ماجرای پراید سواری بنده در آن روزها در دانشگاه ترند شده بودم و تا دو هفته دانشجوها توی صف سلف سرویس و اتوبوس دانشگاه و محوطه مرا با دست به یکدیگر نشان می دانند که "این همون پسره س که پراید استاد مستعان رو سوار شده!"

آن روز ها شایعه شده بود که بازدید از کارخانجات ایران خودرو و سایپا ممنوع است؛ عین آشپزخانه آن روزهای دانشگاه ما که بازدید از تاسیسات هسته ای آسانتر از رویت آنجا بود! اما همان روزها متوجه شدیم این اخبار محصول «واحد شایعه پراکنی کارخانجات رقیب» یعنی بنز و فورد و تویوتا و ... است تا در روند رو به رشد این غول های خودروسازی خدشه وارد کنند. چرا که در همان اثنا وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت بدون هیچ ممانعتی و به راحتی از خطوط تولید شرکت سایپا بازدید فرمود و به تمام شایعات در این خصوص پایان داد. تازه در جریان آخرین اقدامات و دستاورد های تولیدی و صنعتی سایپا نیز قرار گرفت!

از برآیند مشاهدات و مطالعات ما در خصوص این شرکت های بزرگ چنین برمی آید، مجموعه اتاق فکر این کارخانجات مفخم، به تنهایی یک دانشگاه علمی، کاربردی، اقتصادی، هنری و ... محسوب می شوند و اگر قدما معتقد بودند«هنر نزد ایرانیان است و بس» الان باید گفت« هنر نزد خودروساز است و بس!» شگرد های این شرکت ها در جذب منابع مالی می تواند به عنوان یکی از منابع و تکست های ( متون) قابل تدریس در دانشگاه های بزرگ و درست و حسابی دنیا، مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از شگرد های جذب منابع مالی در این شرکت ها، در آن دوران تبلیغات گسترده در خصوص پیش فروش خودرو از طریق جراید و رسانه های مجازی و مکتوب و در نهایت صدا و سیما بود که با استقبال پرشور خلق الله همراه می شد و مردم خودروهای این شرکت ها روی چشم شان می گذاشتند. از طرفی خودروسازان هم در نهایت صداقت به وعده هایشان عمل می کردند. در یک نمونه از این شاهکار ها شرکت سایپا اقدام به پیش فروش پراید با دنده اتوماتیک(!) کرده بود که بعد از گذشت 15 ماه مشخص شده که اصلاً خط تولید پراید در سایپا آبستن چنین خودرویی نبوده که الان موسم زایمانش باشد.

اصل خبر به روایت جراید آن دوران...
«به گزارش تهران پرس در حالی که پیش خرید خودرو دنده اتوماتیک با استقبال گسترده ای از سوی مردم در دو مرحله یکی اواخر سال 91 و همچنین اوایل سال 92 مواجه شد ولی با گذشت ماه ها از موعد تحویل خودرو، شرکت سایپا به پیش خرید کنندگان اعلام کرده است که اصلاً چنین خودرویی تولید نشده و پیش خرید کنندگان در ازای خودروی مذکور می توانند وانت یا پراید معمولی تحویل بگیرند! در غیر این صورت هم می توانند سود 23 درصدی دریافت کنند.( روزنامه جوان – 3 اردیبهشت 93)
ملاحظه فرمودید؟! باز هم خدا را شکر ... چرا آن روز ها این داستان پیش فروش و پیش خرید و خودرو های نوظهور جوری با آب و تاب دنبال می شد که هر آینه احتمال می رفت پیش فروش خودروی پراید با 16 کیسه هوا، مینی بوس پراید با 18 صندلی و کولر آبی، پراید کِشنده جفت دیفرانسیل و ...   آغاز شود که خوشبختانه خط تولید پراید برای همیشه جمع شد و خطر از بیخ گوش خلق الله گذشت!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر