c_300_250_16777215_10_images_21900.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - دولت مردمی رئیسی با کوله باری از انباشت گیر و دارهای سرمایه ای و خزانه خالی و بدهکار با شعار "دولت مردمی و ایران قوی " پا در میدان نهاد و از روزهای نخست با سفرهای استانی و دیدارهای بی واسطه رئیس جمهور، روزنه هایی از امید را در دلهای تشنه مردم ایران روشن کرد .


این اقدامات ادامه داشت تا سفرهای اول هیات دولت به همه استانها با رویکرد " مردمی بودن " در متن مردم در کارخانه های رها شده و کارگاه های تولیدی تعطیل شده، با اقشار آسیب پذیر جامعه وعده ها و وعیدهای رنگی انتخاباتی، رنگ و لعاب عمل به خود گرفت و برخی از مشکلات در بازده زمانی اندک رفع و تلاش و اهتمام با هم افزایی سایر قوا برای برنامه ریزی دراز مدت یکی پس از دیگری گره های کور باز شد و امیدها روشن‌تر از همیشه در دلها کاشته شد
آب شرب به استان‌های جنوبی و مرکزی رسید و طرحهای بزرگ اقتصادی در حوزه انرژی به بهره برداری و فاز دوم بزرگراه شمال ، بیمارستان غدیر، طرحها و پروژه های دفاعی و امنیتی مافوق صوت راه اندازی و نهضت مسکن ملی سرعت بخشیده شد .
و از سویی برای رفع مشکلات تحریم اقتصادی دیپلماسی سیاسی را با گسترش ارتباطات و مناسبات سیاسی، راه‌های مسدود معادلات اقتصادی را با عضویت ایران در شانگهای و ورود به درگاه‌های ارتباطی کشورهای همسایه با دسترسی جاده های ریلی و هوایی،افزایش مرزهای ایران با همسایه ها، باز تعریف جدیدی را در مناسبات اقتصادی کشور نموده است
کمتر از دو سال از استقرار دولت سیزدهم، گام‌های مهمی در جهت خدمت رسانی به مردم کشور حتی در دورترین نقاط برداشته شده است
این در حالی است که دولت متزلزل در پی انتصابات برخی از مدیران دستگاهها بوده است و مشکلاتی در مدیریت کلان دستگاههای چون وزارت آموزش و پرورش،جهاد کشاورزی، صمت، معاونت برنامه و بودجه و مطالبه گری های نمایندگان مجلس با استیضاح وزرا و کارتهای رنگی ترمزهای نظارتی پر رنگی بر حرکت شتاب ده دولت هم وجود داشت که صد البته ناکارآمدی و ضعف مدیریتی برخی از مدیران در سطوح ملی،استانی وشهرستانی،نقطه ای پر رنگ بر صفحه عملکرد دولت سیزدهم کشیده است .
عدم توفیق دولت بر مهار تورم و افزایش افسار گسیخته قیمت خرید کالاهای اساسی و خدمات نیز برصفحات سیاه عملکرد دولت مردمی در کتاب قطور خدمت افزوده شد.
سردرگمی مردم در زمین بازی بانک‌ها با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی برای تسهیلات خرد با اماها و اگرهای بسیار، نام خوش خدمت دولت را لکه ای رنگی متمایل به سیاه کشانده است.
همچنان مردم کشور در انتظار اقدامی موثر از دولت در مهار تورم و رشد تولید همان دغدغه رهبری فرزانه انقلاب با راهبرد شعار سال چشم انتظارند
بی توجهی خودروسازان و مدیران حوزه جهاد کشاورزی و صنعت در افزایش قیمت کالا از خودرو تا مسکن تا لبنیات،میوه،مرغ،گوشت و تخم مرغ،مسکن و اجاره بهاء، افزایش قيمت خدمات عمومی در حمل و نقل بار و مسافر و.....
و بیان دلایل غیر مدیریتی مدیران دستگاههای اجرایی، قلب مردم را با هزاران امید به خدمت دولت، جریحه دار کرد و انتظار برخوردهای نظارتی و حاکمیتی در جهت تنظیم بازار و...را بیش از گذشته در راستای سلامت اداری از دولت سیزدهم انتظار داشته و دارند.
علیرغم همه مشکلات موجود در کشور که ارثیه و پسماند مدیریتی دولت‌های پیشین هست،هنوز چشمان مردم به خدمات دولت سیزدهم امیدوارانه نگاه دارد.
تا دستوراتی چون عزل ۱۵ مدیر از یک استان و آزاد سازی سواحل دریای استان‌های شمالی و جنوبی ، فروش املاک مازاد بر نیاز دستگاه ها ، سرعت دهی به خروج اموال و ارزاق در گمرکات کشور و......سرعت بیشتری به خدمات رسانی و رفع مشکلات فراروی مردم داده شود و امید آفرینی را در متن جامعه ساری و جاری نمایند.

نکته: انتشار یادداشت ها و نظرات کاربران در راستای گسترش اطلاع رسانی است و لزوما به معنای بیان دیدگاه این رسانه نمی باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر