c_300_250_16777215_10_images_22125.jpg

 


ترکمن سسی - امان محمد خوجملی - جامعه از افراد گوناگونی تشکیل شده است، در آن فقیر و غنی، پیر و جوان، زن و مرد، دیندار و بی دین، بزرگ و کوچک، دانا و نادان، خوب و بد، قدرتمند و بی قدرت، ظالم و مظلوم، حاکم و محکوم وووو با تمام تفاوتها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

اما کیفیت زندگی و رفاه و آسایش و برخورداری آنها از مواهب زندگی بسیار بسیار متفاوت است. کم نیستند توانگران سخاوت مند که ثروت را خود نه تنها با فرزندان بلکه با دیگران هم قسمت می کنند تا آنها نیز اندکی طعم خوش زندگی را بچشند.

اما ثروتمندانی نیز هستند که مال دنیا چشمشان را کور کرده به کسی رحم نمی کنند، نه به برادر و خواهر می بخشند، نه به فرزندان، نه خود از آن ثروت لذت می برند. اینگونه افراد هیچ موقع در زمان حال زندگی نمی کنند، همیشه در فکر آینده و اندوختن بیشتر مال و منال هستند. شخص پولداری که فرزندانش کارگری بکند و در مقابل بی پولی و درد و رنج فرزندانش بی تفاوت باشد را چه می شود گفت. این سخت گیریها اگر برای یاد گرفتن کار و زحمت و چشیدن سختیها ی زندگی و کسب تجربه باشد، عیبی ندارد، اما متاسفانه می بینیم چنین نیست سخت گیری فقط برای مال اندوزی بیشتر به هر قیمت است.

فرزندان چنین افرادی از نعمت پدر لذت نمی برند و بود و نبود او را احساس نمی کنند، تازه برای مرگ پدر لحظه شماری نیز می کنند، نه تنها از مرگ پدر ناراحت نیستند، بلکه نوعی خوشحالی را می شود در چهره آنها دید. اینها به توصیه دیگران مبنی بر کمک به فرزندان هیچ توجهی ندارند، تمام و هم و غمشان جمع کردن ثروت است. لازم نیست انسان بمیرد تا فرزندان در تقسیم ارث و میراث به جان یکدیگر بیفتند، این اموال را می شود در زمان حیات عادلانه تقسیم کرد و از فاجعه بعدی جلو گیری کرد.

بعضی وقتها آخر و عاقبت اینگونه افراد خسیس، لئیم، فرومایه به فاجعه منجر می شود و به دست فرزند یا فرزندانِ ناراحت و عصبی کشته می شوند و رسوایی بزرگی بوجود می آید. عامل همه این بدبختی ها و بد بیاریها نیز بی رحمی شخص ثروتمند است که بلا را با دست خویش برای خود فراهم می کند. امان از دست ثروتمندان رذل و حقیر که حتی به خود نیز رحم نمی کنند در نهایت پول و ثروت سبب بدبختی و بیچارگی خود و خانواده شان می شود.

کانال فردای آزاد - امان محمد خوجملی  1402/5/16

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر