c_300_250_16777215_10_images_22987.jpg



ترکمن سسی - طاهر جانی - با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تلاش کاندیداها برای بستن یک تیم منجسم و قوی شامل زبده ترین نیروهای فضای مجازی و میدانی از طریق رایزنی و ترتیب دادن گفتمان ها شروع شده است و بی شک، شانس برنده شدن با کسی خواهد بود که از حمایت بهترین ها سود ببرد.


از سوی دیگر رد صلاحیت تعدادی از چهره های شاخص مجلس، از جمله شماری از اعضای فراکسیون اهل سنت مانند رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد باعث به هم خوردن توازن در نزد افکار عمومی آن حوزه شده است. جهان آبادی با توجه به محبوبیت بالایش به شرط تایید صلاحیت، اقبال بلندی برای سومین حضور متوالی در بهارستان خواهد داشت.
در جنوب استان سیستان و بلوچستان، معین الدین سعیدی نماینده فعلی چابهار هم از رقابت جا ماند. ضمن آن که اسماعیل حسین زهی نماینده خاش نیز همین شرایط را دارد. پیشتر در خاش به حسین زهی انتقاداتی در بحث دخالت در انتصابات وارد شده بود.
در مناطق انتخاباتی غرب کشور نیز به دنبال رد صلاحیت جلال محمود زاده نماینده مهاباد، دو نماینده سنندج نیر هنوز تایید صلاحیت نشده اند! با این حال آرش زره تن لهونی نماینده جوان اورامانات که عملکرد بسیار موفقی در کارنامه دارد، ایندوره ثبت نام نکرده و بیانیه ای هم در این خصوص انتشار نداده است!
در حوزه مریوان و سرو آباد، شیوا قاسمی پور نیز تایید شده است. این نماینده کنونی مجلس در اواخر سال 1400 طی انتقادی از بی توجهی مسئوالان به مشکلات، گفته بود که در پایان دوره برای کاندیداتوری مجدد، ثبت نام نخواهد کرد!
در استان گلستان و حوزه گنبدکاوس، امان قلیچ شادمهر و قره جه طیار به عنوان کاندیداهای شناخته شده حضور خواهند داشت. در این حوزه احمد مراد پور فعلا عدم احراز شده است. گفته می شود تنی چند تن از فعالان در زمینه احیای گروه یاشولی ها به تکاپو افتاده و قصد دارند دور جدیدی از فعالیت های شان را استارت بزنند. با این وجود هنوز اکثر فعالان گنبدی از فضای انتخابات به دور بوده و تاکنون چندان تمایلی برای حمایت از یک کاندیدا نداشته اند.
در حوزه گرگان و آق قلا، عبدالغفور امان زاده آمده است تا بار دیگر شانس خود را به بوته آزمایش بگذارد و به شرط اخذ رای مردم شهرستان آق قلا و ترکمن های ساکن گرگان می تواند امیدوار به فینالیست شدن باشد.
در غرب گلستان، منصور توماج که از حمایت برادرش اسماعیل توماج عضو سابق شورای شهر بندرترکمن و یکی از شناخته شده ترین فعالان میدانی و مجازی سود می برد با بستن هسته اولیه تیمش به صورت جدی وارد گود شده و همه امکانات لازم در خصوص ورود به عرصه را تدارک دیده است. کاربران گروه های تلگرامی از وی بعنوان برند انتخابات ایندوره یاد می کنند.
همچنین کامران ایری (رئیس سابق شورای استان) با گرفتن تاییدیه صلاحیت خبر ساز شد تا با بسته رای همشهریانش در سیجوال به سایر رقبایش خط و نشان بکشد. جالب آن که در این حوزه سلمان بهرامی کارمند با سابقه مجلس با عدم احراز صلاحیت مواجه شده است! با تایید تنی چند از افراد صاحب شانس در حوزه غرب، کار برای جلال ایری نماینده کنونی مجلس بیش از پیش سخت خواهد بود. برخی تحلیل گران تکرار فینال دوره گذشته را در این حوزه جزو احتمالات می دانند، لیکن با رد صلاحیت محمد جواد نظری مهر در بندرگز و احمد سردار زاده در کردکوی، راه برای محمد قلی ایری هموارتر شده و این کاندیدا در ماه های گذشته کوشیده است تا کادر تشکیلاتی اش را احیا نماید. فعالان شانس این نماینده سابق مجلس جهت راهیابی به فینال را بالا می دانند. ضمن آنکه عبدالعزیز راشد که در انتخابات یازدهم در رتبه پنجم جای گرفت، آمده است تا با ترمیم بدنه اتاق فکر خود به روند رو به رشدش تداوم ببخشد.
گرچه بسیاری از داوطلبین رد صلاحیت و یا عدم احراز شده به رای صادره اعتراض کرده اند، اما در تایم طلایی فرصت مطرح شدن را از دست داده و در صورت اخذ تاییدیه، مهلت محدودی برای ورود به کوران رقابت ها خواهند داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر