c_300_250_16777215_10_images_00077777.jpg

ترکمن سسی ،علی :گروه ماصلاحات توپاری آق قلا چند ماهی است به منظور رسیدن به اجماع با حضور چهره های سرشناس سیاسی ، اجتماعی شهرستان تشکیل شده است .

در حال حاضر هم نیروهای اصلاح طلب وهم چهرهای اصولگرا و بعضا افرادی که صرفا در ایام انتخابات حضور پر رنگی دارند در این گروه حضور دارند
تا بتوانند با همفکری و تبادل نظر بتوانند انتخابات پر شوری را اسفند ماه رقم بزنند .
حکیم آل جلیل به عنوان لیدر این گروه در مصاحبه با سایت ترکمن سسی هدف از تشکیل این گروه را انسجام آراء و مشارکت حداکثری مردم و ایجاد وحدت در جهت محدود نمودن تعداد نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد.
وی همچنین تاکید کرده است که نامزد خاصی پیش فرض گروه نیست و گروه تمام توان خود را در رعایت بی طرفی انجام خواهد داد .
تشکیل شورای ماصلاحات توپاری پس از اجماع ۵۰ نفری در منزل حاج حکیم موحد دومین اقدام عملی این گروه بود که البته ترکیب اعضاء شورای موقت با اعتراضاتی در بین محافل عمومی آق قلا مواجه گردید.
تمامی اعضای شورای موقت ماصلاحات توپاری از شخصیت های تشکیل می شدند که علنی و غیر علنی از کاندیدای خاصی قبل از تشکیل این گروه حمایت می کردند و این یک نقطه ضعف برای گروه ماصلاخات توپوری بشمار می آمد.
حتی عبدالغفور سخایی فعال فرهنگی، اجتماعی آق قلایی در پاسخ به سوال سایت اولکامیز این مسئله را کتمان نکرد و بیان کرد : اگر گردانندگان آن در این مسیر جهت گیریهای سیاسی خاصی را مد نظر داشته باشند ؛ این مسئله می تواند به عنوان یک ضعف تلقی شود . چرا که وقتی سرنوشت خودمان را به دست “مصلحت ” سپردیم دیگر نیازی به این جهت گیریها نخواهد بود بگذاریم که نتیجه را “مصلحت توپاری ” تعیین کند نه چیز دیگر.
اما مهمترین چالش پیش روی گروه ماصلاحات توپاری جدا از جهت گیری های اعضاء ، عدم تمکین کاندیداهای فعال این روزهای شهرستان آق قلا است .
شنیده می شود مهندس امانزاده و فرهاد توماج از نامزدهای مجلس نهم در حوزه آق قلا هنوز برای سیاست اجماع ماصلاحات تورپاری جواب مثبتی نداده اند و موضع مشخصی را به صورت رسمی عنوان نکرده اند.
به غیر از رشید نافعی که همیشه از نشست ها و یا به اصطلاح اجماع استقبال کرده ، ، سایر کاندیداهای مطرح شده در رسانه ها که فعالیت حضوری کمتری دارند ، هنوز اظهار نظر علنی درباره تصمیمات این گروه عنوان نکرده اند.
حال این سوال پیش می آید که آیا این گروه به فکر اجماع در بین کاندیداهاست و یا می خواهد گزینه اصلح را در بین کاندیداها به مردم معرفی کند.
شاید رسانه ای شدن خبر دعوت از رشید نافعی ، پرده از برنامه های آینده این گروه را مشخص کرده باشد.
به نظر می رسد این گروه در بحث اجماع بین کاندیداهای ترکمن ، هنوز به نتیجه واحدی نرسیده است و با دعوت از کاندیداها و دریافت برنامه های این کاندیداها ، فاز دوم برنامه های گروه را عملیاتی کرده است.
معرفی کاندیدای اصلح از نظر این گروه با دعوت از نامزد های احتمالی از نافعی کلید خورد و در هفته گذشته رسانه ای شد ولی به دلایلی عملی نشد .
حال این سوال در افکار عمومی پیش آمده است که چرا ماصلاحات توپاری آق قلا برای دعوتش از نافعی عمل نکرده است در حالی که روز یکشنبه اصلاح طلبان استان توسط سخنگویش از نافعی دعوت به نشست و همفکری و رایزنی کرده است؟
آیا رویکرد این گروه در رابطه با برنامه های خود تغییر کرده است ؟
این ها سوالی است که در روزهای آینده مجبور است گروه ماصلاحات توپاری شفاف سازی کند؟
آیا اعضای گروه اصل بی طرفی را در انتخاب اصلح رعایت خواهند کرد ؟
آیا گروه ماصلاحات ……….
منبع :ارکین نیوز

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر