c_300_250_16777215_10_images_amanzadeh.jpgترکمن سسی: مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه گلستان برگزار می شود .

در میان این  سه حوزه انتخابیه که هر یک در جایگاه خود حائز اهمیت است، حوزه انتخابیه مرکز استان از ویژگی منحصر به فردی برای ترکمنها برخوردار است .
شاید بتوان مهم ترین علت اهمیت این موضوع را در جایگاه خاص این حوزه انتخابیه در فعل و انفعالات اساسی استان جستجو کرد .بر اساس این جایگاه نیز غالب ترکمنها با دیدگاه ها و نگرش های مختلف سیاسی در جستجوی راه های کمک به تحقق یک آرزوی بزرگ هستند .آرزویی که غالب فعالان اعتقاد دارند در هیچ دوره ای شرایط تحقق آن به اندازه شرایط این دوره از انتخابات مهیا نبوده است .اما در این شرایط امیدوار کننده طیفی از فعالان ما با دستاویز قرار دادن برخی از بهانه های بنی اسرائیلی راه خود را از مردم جدا کرده اند .
این طیف از فعالان و رسانه های منصوب به آنها که در گذشته همواره فریاد ترکمن سرداده اند ، در هفته های اخیر غیر واقعی ترین تحلیل های ممکن از فضای انتخاباتی مرکز استان را ارئه داده و با مقدماتی ابتر به این جمع بندی رسیده اند که دو نماینده مد نظر طیف و جناح آنها پیروز انتخابات پیش رو در مرکز استان خواهد بود .
در روزهای اخیر یکی از فعالان بندر ترکمنی تحلیلی در مورد شرایط انتخاباتی غرب استان برای سایت ترکمن سسی ارسال کرد که ما به علت حساسیت شرایط انتخاباتی و تاثیرات سوئی که انتشار این تحلیل ممکن است بر فضای افکار عمومی مردم منطقه داشته باشد از انتشار آن خودداری کردیم .اما در این تحلیل نویسنده سوالی را مطرح که ارزش ساعت ها تفکر و مباحثه را دارد .این سوال این بود که اگر در حوزه انتخابیه غرب استان جلال ایری به همراه یک کردکویی اصلاح طلب به دور دوم می رسید ،مدعیان امروز همدلی و اتحاد در مناطق  ترکمن نشین چکار می کردند ؟
پاسخ به این سوال مشکل است اما کارنامه عملکرد برخی از فعالان اصلاح طلب ما نشان دهنده این است که کاندید ترکمن تنها در شرایطی استحقاق حمایت انها را پیدا می کند که زیر چتر جناح و جریان سیاسی آنها رفته ، منشور مد نظر آنها را امضاء کند .همین مساله به صراحت در برخی از شبه تحلیل های نوشته شده در روزهای اخیر منعکس شده است و برخی از فعالان ترکمن به صراحت و با ادبیاتی تحکمی و دور از شان خاطرنشان کرده اند که تنها در صورتی از امانزاده حمایت خواهند کرد که به دیدگاه های سیاسی و جناحی آنها اعلام وفاداری کرده و تعهد دهد که وکیل الدوله باشد نه وکیل المله .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر