c_300_250_16777215_10_images_radmehr.jpg

ترکمن سسی: انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان گلستان به مرحله دوم رسیده است .

در این میان غالب فعالان اعتقاد دارند با توجه به حساسیت های موجود شرایط حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ازسایر حوزه ها خاص تر است .در این حوزه تکلیف دو کرسی نمایندگی استان مشخص شده و نمایندگان آن نقش غیر قابل انکاری در تحولات کلان استانی ایفاء می کنند.بر اساس همین شرایط هم غالب فعالان توجه خاصی به تحولات این منطقه دارند .
این مرحله از انتخابات برای ترکمنهای ساکن این حوزه هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است .در مرحله اول از انتخابات، عبدالغفور امانزاده با کسب بالاترین آراء در بین کاندیداها با اقتدار به مرحله دوم راه یافت .این راهیابی در حدی دارای وزن سیاسی بود که باعث گرایش و اعلام حمایت خیلی از کاندیداها و فعالان غیر ترکمن از وی شده است .همه اعتقاد دارند در این دوره از انتخابات امانزاده بهترین شرایط را برای شکستن طلسم 30 ساله ترکمنهای این حوزه انتخابیه دارد.
اما در این میان عبدالغفار رادمهر ساز ناکوک می زند رادمهر از همان روزهای اعلام نتایج مرحله اول با اعلام حمایت صریح خود از هم لیستی اش تربتی نژاد به مردم خود پشت کرده است .خیلی از افراد اعتقاد دارند این رفتار رادمهر یک کنش حرفه ای سیاسی در چارچوب مناسبات تشکیلاتی است ،اما برخی دیگر اعتقاد دارند اگر رادمهر از ابتدا به صراحت اعلام می کرد که به عنوان یک اصلاح طلب به صحنه رقابت ها وارد شده است نه یک ترکمن قطعا آرای کسب شده وی در مناطق ترکمن نشین کمتر از مقدار مرحله اول بود .
در تحلیل ادامه لجبازی های رادمهر و تیم انتخاباتی وی در مرحله دوم انتخابات نیز فرضیات متعددی مطرح می شود .مهم ترین فرضیات مطرح شده در توجیه این رفتار عبارتند از :
•    رادمهر از رفتار برخی از اعضای ستاد امانزاده در جهت تبلیغ تک رای در مرحله اول گله دارد و این گله همچنیان باقی است .
•    رادمهر در ماههای گذشته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری که در کمیته اقوام فعالیت می کرد بارها ثابت کرد که دیدگاه تند جناحی دارد و رفتار کنونی وی در مرحله دوم رقابت ها هم ادامه همان رفتار سابق است .
•    رادمهر خود را مدیون آراء اصلاح طلبان گرگانی در مرحله نخست انتخابات می داند و با این کارش درحال ادای دین به آنهاست .
•    ممکن است رادمهر با اصلاح طلبان معامله کرده باشد .بر اساس این معامله با توجه به نزدیکی اصلاح طلبان به دولت تدبیر و امید ممکن است جایگاه خوبی برای ماه های بعد ازانتخابات به وی پیشنهاد شده باشد .
در هر حال فعلا عبدالغفاررادمهر برخلاف جریان آب شنا می کند و بنظر می رسد با این اقدام خود آینده سیاسی خود در آق قلا را خراب کرده است .شاید او فکر می کند که مردم فراموش کارند و زود این روزها را از یاد خواهند برد. اما تجربه سالهای اخیر نشان داده است که حافظه سیاسی مردم ما خیلی خوب کار می کند .

دیدگاه‌ها  

+10 #1 شهروند 1395-02-07 09:39
رادمهر حق دارد از نامزد دلخواهش حمایت کند همان طور که مدیر وبلاگ ترکمن سسی حق انتخاب دارد.
نقل قول کردن
+6 #2 بهنام 1395-02-07 15:15
مهندس رادمهر به هوادارانشان تاکید کردند که رای اول را به مهندس امانزاده و رای دوم را به دکتر تربتی نژاد بنویسند. ولی شماها دنبال تک رای هستین ولی قطعا مردم دنبال رای به تفکر هستن. درود بر مهندس رادمهر
نقل قول کردن
+4 #3 ترکمن 1395-02-08 09:13
باید به طرفداری امان زاده گفت از هر دست که بگیری از همون دستم باید بدی
نقل قول کردن
0 #4 amin 1395-02-08 19:50
رادمهر و یا هر کسی دیگه ای از امانزاده حمایت بکند یا نکند فرقی نمی کند چون ترکمن ها به هر حال رای اول شان را به امانزاده خواهند داد مگر اینکه خصومت شخصی با ایشان داشته باشند.

حمایت کردن اشخاص بر روی رای دوم می تواند تاثیر گذار باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر