c_300_250_16777215_10_images_1_69363.jpg

ترکمن سسی- افسارگسیختگی افزایش قیمت ها در کشور و ناتوانی محض مسئولین کشوری در کنترل قیمت ها ، عدم نظارت صحیح و سخنان شعاری در برخورد با مشکلات اقتصادی آفت این روزهای وضعیت معیشتی مردم است.



در استان گلستان و بالاخص شهر گنبدکاووس کمبود برخی از اقلام اساسی مصرفی مردم احساس می شود یا به حدی قیمت ها بالا رفته است که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و در مواردی نزدیک به صفر شده است.

بر اساس تحقیقات خبرنگاران ترکمن سسی در سطح شهرستان گنبدکاووس و نظر سنجی از مردم این شهر ، نگرانی شدید مردم از وضعیت موجود مشهود می باشد تا جاییکه می توان گفت امنیت روانی مردم این شهر علی الخصوص قشر پایین و متوسط جامعه در حد بحرانی و قرمز است.


بسیاری از مردم از افزایش فضایی و غیر قابل باور اقلام اساسی مثل برنج ، رب گوجه فرنگی ، گوشت ، لبنیات و ... نگران هستند و نسبت به این گرانی ها اعتراض شدید دارند تا حدی که می توان این اعتراض را شدیدترین نوع بی اعتمادی اقتصادی نسبت به مسئولین کشور و کمترین امید به آینده توصیف کرد.


برخی از مردم‌گنبدکاووس اقلام اساسی یک سال خود را تهیه و در خانه خود انبار کرده اند‌ یا کارمندان اقلام مورد نیاز خود را اول هر ماه تهیه می‌کنند ، برخی عمده فروشی ها تقریبا با کمبود عرضه مواجه شده اند‌ ،‌ برخی دیگر از اقشار مردم نیز رو به صرفه جویی آورده اند و کمتر از قبل مصرف می کنند تا بتوانند راحت تر گذران زندگی کنند.

شرایط فوق در شهر گنبدکاووس علی الخصوص قشر پایین و متوسط هویداست و نیازی به گزارش موسسات نظر سنجی یا اظهار نظر مسئولین نیست.

 در شرایط فعلی امنیت روانی مردم‌ مختل و در حد بحرانی است و تقریبا در نقطه قرمز قرار دارد که برای یک جامعه دارای تبعات جبران ناپذیر اجتماعی در تمام ابعاد است.

البته ما در برخی از شهرهای استان گلستان نیز وضعیت فوق را شاهد هستیم.

در شرایط فعلی انتظار می رود تا اقدامات محکم و اساسی در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انجام شود ، مسئولینی که کمتر کسی از آنان مشکلات مالی دارد کمی خود را جای مردم وطن بگذارند یا روزی را با آنان زندگی کنند تا با دردهای این مردم بیشتر آشنا شوند.


ما در دوره ای سخت قرار داریم و عدم کارآیی مسئولین در حل مشکلات اقتصادی مشخص است ، این روزها سخنان شعاری کارساز نیست و اقدامات عملی لازم است ، اقدامی که گره ای از مشکلات مردم بگشاید یا لبخندی بر روی لبان جوانان رنج‌کشیده وطن بیاورد.

در این‌ایام سخت اقتصادی که مردم‌ما زیر بار گرانی کمر خم‌کرده اند خواب بر مسئولین ما حرام است.

در اینکه بخش مهم و بزرگی از مشکلات معیشتی مردم مرتبط با وظایف مسئولین امراست ، هیچگونه شک‌و شبهه ای نیست ولیکن در این بین برخی از دلالان و گران فروشان از آب گل آلود ماهی می گیرند ، لازم است تا مردم کمکی برای برخی از نهادهای نظارتی باشند و با گزارش های خود مانع اینگونه افراد سود جو شوند ، از نهادهای نظارتی نیز انتظار می رود به شکایت ها و گزارش های مردم رسیدگی کنند و دغدغه های مردم را پشت گوش نیاندازند.

از مردم انتظار داریم ، پشتیبان یکدیگر شوند ، تا حد امکان خود مروج گرانی نباشند و با این استنباط که همه چیز گران شده منم خدمات یا جنس خود را گران می کنم ، دست به گرانی محصولات نزنند.

در برخی از کشورهای اسلامی در ماه رمضان و عید قربان قیمت محصولات کاهش پیدا می کند تا لذت عبادت برای مردم بیشتر شود ولیکن ما در ایران حالت عکس داریم.

بهترین سزای گرانی نخریدن است ولیکن ما با گرانی محصولاتی روبرو هستیم که نبود آنها زندگی مردم را مختل می سازد ، محصولاتی مثل پوشک بچه ، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و امثال مشابه که از نیازهای اساسی و اولیه به شمار می رود.

ما از فروشندگان،صاحبان حرف و مشاغل ، مردم عزیز می خواهیم از افزایش سلیقه ای قیمت ها خودداری کنند تا کمی وضعیت مردم بهتر شود و امیدواریم مسئولین نیز عمل موثری انجام دهند.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر