c_300_250_16777215_10_images_1_72241.jpg

ترکمن سسی - تحلیل انتخاباتی: به دوم اسفند نزدیک‌تر می‌شویم، روزی تعیین کننده که مردم با آرای خود باید نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.


در گنبدکاووس فعالیت مستمر و جدی کاندیداهای انتخاباتی آغاز شده است، مدعیان راه یابی به خانه ملت سخت به دنبال یارگیری و جلب توجه عوام و خواص مردم هستند و صندلی بهارستان برای آنان جذابیت خاصی دارد.
با نگاهی اجمالی به فعالیت اکثر کاندیداهای احتمالی مجلس ، کانالهای انتخاباتی منطقه که در حال فعالیت هستند و بر اساس شنیده ها از طرف برخی داوطلبان‌احتمالی مجلس شورای اسلامی مدیریت می شوند و با نگاهی به گروه های انتخاباتی منتسب به کاندیداهای گنبدی به یک نکته جالب توجه می رسیم.
نکته ای که سوالات زیادی در ذهن مخاطب و عامه مردم بر می انگیزد و چرایی آن محل بحث عوام و خواص خواهد بود.
شهرام غراوی چون سایر مدعیان دست یابی به‌ صندلی بهارستان، از حوزه انتخابیه گنبدکاووس پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت و تقریبا نکته مشترک تمامی کاندیداهای احتمالی مجلس تخریب و هجمه علیه غراوی است.
در کانال های انتخاباتی، گروه‌ها و صفحات منتسب به کاندیداها تخریب، ترور شخصیت،ترور سیاسی،هجمه ،بزرگنمایی نقاط ضعف‌ ، شانس کم غراوی در انتخابات گنبدکاووس و… به چشم می خورد و تقریبا هیچ نکته مثبت از وی و دوره نمایندگی اش در شرق گلستان به چشم نمی خورد.
اولین نکته ای که از رفتار فوق الذکر در رابطه با غراوی به ذهن متبادر می شود ترس نهفته انتخاباتی از غراوی است که می تواند دلایل زیادی را داشته باشد،دلایلی که علت نگارش سطور نیست.
تخریب و حملاتی که به غراوی می شود ، وی را در معرض دید عموم قرار می دهد و به احتمال بسیار زیاد نتیجه برعکس خواسته های برخی از کاندیداهای گنبدی را خواهد داد.
در ذهن عوام و خواص سوالی مطرح می گردد که چرا غراوی باعث نگرانی و ترس سایرین در گنبد شده است؟
برخی از فعالان گنبدی ،در مباحث خود همواره تاکید می کنند که غراوی شانس و اقبالی در گنبدکاووس ندارد و چرا به شخصی که شانس و اقبالی ندارد توجه کرده و وقت خویش را برای وی تلف می کنند؟
برخی از مدعیان گنبدی که با پا به عرصه گذاشتن غراوی به عنوان یک تهدید انتخاباتی در منطقه، اینگونه کنترل رفتار خویش را از دست داده اند ،چگونه می توانند در مجلس نماینده مناسبی برای مردم باشند؟ اشخاصی که از یک فرد بی اقبال در گفته شان اینگونه واهمه پیدا کرده و وقت خویش را صرف وی می کنند چگونه می توانند در شرایط حساس و مهم در مجلس، بهترین تصمیم را اتخاذ کنند؟
دوستان ما در گنبدکاووس باید توجه داشته باشند اگر غراوی اکنون میان عوام و خواص به عنوان یک وزنه در انتخابات آتی مطرح می شود عوامل زیادی دارد و شاید بزرگترین علت آن حملات و تخریب رقبای وی در گنبدکاووس است.
رفتار برخی از کاندیداهای مجلس و گروه های انتخاباتی در برخورد با غراوی چون رفتار کودکی است که بدون تفکر در لحظه تصمیم گیری می کند و از نظر روانی بیانگر بسیاری از نکات ظریف است که این موارد به نفع غراوی و به ضرر سایرین خواهد شد.
در بیانی دیگر شهرام غراوی چون استادی با تجربه هجمه های دوستان ما را تبدیل به فرصتی برای خود کرده است و برخی از کاندیداهای مجلس در گنبدکاووس موتور تبلیغاتی رایگان غراوی شده اند.
بر اساس شنیده ها، علی الظاهر غراوی با درایت سیاسی خود و با رفتار عوام پسندانه تا به حال علیه یا له کسی در گنبدکاووس اظهار نظر نکرده است و با سکوت خود درس بزرگی به مخالفان تخریب کننده خود داده است ، وی هویدا کرده است که سخنان و هجمه ها برای وی اهمیتی ندارد، وی معطوف به هدف خود است و به دیگری یا دیگران نمی اندیشد بلکه به مقصد می اندیشد و از اینگونه سخنان و رفتارهای نامعقول دوری می کند و شاید همین منش سیاسی غراوی یکی از برگ های برنده وی باشد.
بحث در این سطور بر سر نیکی یا بدی غراوی نیست بلکه مسئله رفتارهای غیرقابل باور و پذیرش از سمت برخی افراد است که چون کاندیداهای شورای دانش آموزی مدارس دبیرستانی رفتار می کنند. نکته اصلی در به چالش کشیدن رفتارهای خارج از عرف در سیاست، انتخابات ، قانون و شرع بر می گردد.
غراوی و رفتارها با وی مثالی است برای آنانکه می اندیشند ، و اجماع ناخود خواسته کاندیداها و گروه های صاحب رای در گنبدکاووس خود بیانگر مسائل بزرگ و زیادی از سمت طرفین است برای عوام و خواص که چشم به روز دوم اسفند دوخته اند.
از کاندیداها و حامیان آنها، گروه‌های انتخاباتی و سیاسی و فعالان مجازی انتظار می رود کنترل احساسات خود را داشته باشند و در یک کلام “تقوای سیاسی” را در پیش بگیرند.

نکته: انتشار این مطلب در راستای گسترش اطلاع رسانی است و به معنای تایید محتوا یا بیان دیدگاه این پایگاه خبری نمی باشد.بدیهی است مخاطبان در نقد این یادداشت آزاد هستند.

یادداشت رسیده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر