c_300_250_16777215_10_images_1_69347.jpg

ترکمن سسی- آمار بالای تصادفات به دلیل رعایت نکردن دستورهای ترافیکی یکی از مشکلات جدی جامعه ماست و در روزها و هفته های اخیر نیز در استان چندین حادثه دلخراش رانندگی در غرب و شرق استان رخ داده و چندین خانواده گلستانی داغدار شدند که عمدتا دلیل آن فرهنگ نادرست ترافیکی حاکم بر جامعه ماست.


وقوع این همه تصادفات رانندگی تبعات ناگوار آشکار و پنهان بسیاری دارد. ازدست رفتن جان بسیاری از شهروندان و یا مصدومیت آنان که ممکن است تا پایان عمر ناتوان بمانند، ایجاد استرس عمومی و نگرانی های جدی در بین شهروندان همه اقشار چامعه را اذیت می کند و نیاز به ترویج و گسترش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و یا به اصطلاح معمول تغییر فرهنگ ترافیکی جامعه به شدت احساس می شود.
متاسفانه فرهنگ ترافیکی جاری در جامعه ما طوری است که چه داخل شهرها و چه در جاده های بین شهری رفتارهای ترافیکی پر خطر را می توان هر لحظه مشاهده کرد به طوری که این رفتار آرامش روانی شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد و نظارت های پلیس راهنمایی و رانندگی نیز همیشه نمی تواند مانع تخلف خاطیان ترافیکی شود زیرا این دسته از قانون شکنان گرچه در حضور پلیس راه ها رفتارهای ترافیکی خوبی را به نمایش می گذارند ولی به محض دور شدن از دید پلیس راه آن روی فرهنگ ترافیکی خود را بروز می دهند.
در صورت ادامه این روال و عدم حرکت در مسیر اصلاح فرهنگ ترافیکی، آمار بالای حوادث رانندگی قابل انتظار خواهد بود و از این روی به منظور کاهش نرخ تصادفات رانندگی و جلوگیری از آسیب های فراوانی که فرهنگ نادرست ترافیکی به جامعه وارد می کند ضروری است با مشارکت همه اقشار جامعه و استفاده از ظرفیت های همه بخش ها برای پیاده سازی فرهنگ صحیح ترافیکی در جامعه گام برداریم و به تدریج آن را در جامعه نهادینه سازی بکنیم تا تک تک افراد جامعه با اشتیاق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت بکنند.
در ادامه درک نیاز به این تغییر ، انجام این مهم بسیج عمومی را می طلبد و علاوه بر نیروهای پلیس ، بخش های آموزشی ، فرهنگی ، هنری جامعه هر کدام با قابلیت های خاص خود و برنامه های تاثیرگذار در کنار رسانه ها پیوسته راه های این تغییر را هموار بکنند تا همه اقشار جامعه این مسیر را طی بکنند تا در آینده ای نه چندان دور ما شاهد نتایج شیرین آن باشیم.

یادداشت : نورمحمد دانشمند - مدیر پایگاه خبری

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1397-07-17 13:18
متاسفانه افراد بسیاری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهمیتی نمی دهند و با این فرهنگ فعلی همچنان تلفات خواهیم داشت.به نظرم از سنین پایه به فرهنگ سازی رعایت مقررات ترافیکی آموزش بدهیم و همه مردم احساس مسئولیت و وظیفه بکنند تا کاری بکنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر