c_300_250_16777215_10_images_75081.jpg

ترکمن سسی - مدير كل شيلات گلستان گفت: در فاز نخست مجتمع پرورش ميگوي گميشان حداقل 68 درصد سرمايه‌گذاران بومي هستند كه يكي از اولويت هاي دولت نيز رونق اقتصادي استان به ويژه منطقه گميشان مي باشد.


مدير كل شيلات گلستان گفت: در فاز نخست مجتمع پرورش ميگوي گميشان حداقل 68 درصد سرمايه‌گذاران بومي هستند كه يكي از اولويت هاي دولت نيز رونق اقتصادي استان به ويژه منطقه گميشان مي باشد.
به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس قدس علوي در نشست با جمعي از مديران و اصحاب رسانه استان ضمن گراميداشت مقام خبرنگار، هفته دولت و ياد و نام شهيدان رجايي و باهنر تصريح كرد: يكي از اولويت هاي شيلات شناسايي ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در زمينه آبزي پروري در استان، با هدف ايجاد زنجيره ارزش در منطقه و آماده كردن بستر سرمايه گذاري، توليد و اشتغال پايدار و ايجاد رونق و توسعه اقتصادي و اجتماعي در استان مي باشد.
وي افزود: در سال 96 در راستاي منويات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي، 4 طرح شيلاتي پرورش ميگو، پرورش ماهيان خاوياري، پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي و پرورش ماهي با استفاده از آب دريا (قفس و پن) در استان به عنوان طرح هاي محوري و تحول زاي اقتصادي در قالب طرح هاي اقتصاد مقاومتي مورد تصويب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان و كشور قرار گرفت.
وي با اشاره به طرح پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي اذعان داشت: در حال حاضر اداره كل شيلات گلستان به عنوان مبتكر، طراح و پيشرو در زمينه پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي در سطح كشور مطرح است.
وي افزود: اين طرح از سال 96 به مدت 3 سال به صورت پايلوت در سطح استان اجرا گرديد كه طي سه سال 206 استخر پرورش با توليد 464 تن ماهي و با اشتغال مستقيم و غير مستقيم 618 نفر به بهره برداري رسيد.
مدير كل شيلات گلستان گفت: همچنين 7 متقاضي سرمايه گذاري در بخش پرورش ماهي در دريا (قفس و پن) با ظرفيت توليد 2000 تن ماهي پروانه تاسيس دريافت كرده و اقدام به ساخت و ساز و ايجاد تاسيسات در دريا نموده اند.
با اشاره به طرح تعديل جامعه صيادي استان خاطر نشان كرد: مبلغ 240 ميليارد ريال از محل اعتبارات هزينه اي سال 98 بصورت نقدي جهت تعديل جامعه صيادي استان پرداخت شد كه خوشبختانه توانستيم با استفاده از اين طرح به تعداد 857 نفر از صيادان كه عمدتا از كار افتاده و سن بالا بودند، پرداخت نماييم كه اين كار در رونق اقتصادي جامعه صيادي نقش بسزايي داشته است.
وي افزود: با اجراي اين طرح در استان، سرانه صيد صيادان پره از ۲۵۰ كيلو به ۴۵۰ كيلو ارتقا يافت و يقينا اين امر نقش قابل توجهي در افزايش درآمد آنها داشته است.
مهندس قدس علوي مجتمع پرورش ماهيان خاوياري در گميشان را يكي از مهم ترين طرح هاي اقتصاد مقاومتي شيلات دانست و يادآور شد: اين مجتمع، در سطحي حدود 500 هكتار با ظرفيت توليد 4000 گوشت و 300 تن خاويار و با اشتغال 2400 نفري (مستقيم و غيرمستقيم)بزرگترين مجتمع پرورش ماهيان خاوياري در دنياست كه كلنگ زني آن در استان انجام گرفته است.
لازم به ذكر است به زودي واگذاري زمين 2 مزرعه در مجتمع پرورش ماهيان خاوياري گميشان به صورت پايلوت با ظرفيت 20 تن گوشت و 1/5 تن خاويار انجام مي گيرد.
گفتني است نشست خبري مدير كل شيلات گلستان و جمعي از مديران و اصحاب رسانه استان همزمان با هفته دولت و گراميداشت مقام خبرنگار برگزار شد كه در پايان مهندس قدس علوي با اهداي لوح تقدير از زحمات صادقانه اين قشر زحمت كش و خدوم قدرداني كرد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر