c_300_250_16777215_10_images_77250.jpg


ترکمن سسی - خلیل رستگار: شرایط حاکم ناشی از ویروس مرگبار کرونا باعث گردیده تا داوطلبین تایید صلاحیت شده انتخابات شورای شهر برای معرفی بهتر خود و پرداختن به موضوعات و مباحث شهری به فضای مجازی گرایش پیدا کنند.


علیرغم راه اندازی گروه ها و کانال های تلگرامی توسط آن نامزدها, هنوز اخباری در خصوص چیدمان اعضا و مسئولیت افراد حامی منتشر نگردیده و داوطلبین همچنان به مسئله اشتراک گذاری تصاویر, رزومه و دیدگاه ها می پردازند.  

به موازات این فعالیت اما نقد و تحلیل قابلیت ها و میزان اقبال افراد تایید شده در فضای واقعی نیز به صریح ترین شکل مورد ارزیابی تحلیلگران و صاحب نظران قرار گرفته و در این باره گمانه زنی های متفاوتی نقل و قول می شود.

فعالین انتخاباتی از حاجی مراد آرخی که سابقه حضور در بخشداری را داشته و آشنا به قوانین و جایگاه شورایی می باشد به عنوان یک داوطلب باتجربه یاد می کنند. گفته می شود آنچه برای بخشدار اسبق مهم است در اختیار گذاشتن تجربه و ظرفیت فکری و اجرایی او برای رشد و توسعه هر چه بهتر بندرترکمن می باشد.

افشین پرنگ شاغل در شهرداری بندرترکمن ( واحد خدمات شهری) که برای نخستین بار پا در عرصه انتخابات گذاشته دیگر شخصیتی است که در فضای مجازی از او زیاد یاد می شود. آنگونه که شنیده می شود پرنگ ارتباط خوبی با اقشار مختلف بویژه کارگران داشته و مهمتر اینکه گفته می شود زمانی که او از نامزدی اش در انتخابات به آن قشر خبر داده واکنش خوبی از آنان دریافت کرده است.

برخی از صاحب نظران برای کسانی که می گویند سهم بانوان در کرسی شورای شهر باید افزایش یابد شورای دوره چهارم را جای مناسبی برای قضاوت می دانند که در آن چهار سال سرنوشت شهر به دست یکی از بانوان سپرده شد. گفته می شود عملکرد بانوی راه یافته به شورای آن دوره به گونه ای نبوده که بتوان برای حضور مجدد زنان در حوزه مدیریت شهری دفاع کرد. با این حال در میان بانوان تایید شده، گوهرشاد حسینی بانوی فرهنگی طی مدت کوتاه ثابت کرد که عیار و پتانسیل بانوان را نمی توان با عملکرد یک بانو مقایسه کرد. وی اخیرا در یک مراسم معنوی از بازنشتگان فرهنگی تقدیر کرده و متعاقب آن همین کار را در مورد بانوان ورزشکار انجام داد.

تحلیلگران از کمال پورقاز که سابقه حضور در دو دوره انتخابات شورا را در کارنامه خود دارد نیز غافل نیستند. پورقاز در دوره قبل با کسب بیش از 4 هزار رای در جمع اعضای علی البدل قرار گرفت. پیش بینی می شود این داوطلب پویا در صورت برنامه ریزی منسجم تر بتواند ذهن بسیاری را به سمت خود ببرد.

اما یکی دیگر از گزینه های جوانی که توانست از فیلتر مجموعه هیات های مسئول بگذرد کمال یارعلی است. این مدرس دانشگاه درانتخابات دوره پنجم هم کاندیدا شد ولی نتوانست در جمع راه یافتگان منتخب قرار گیرد. گفته می شود یارعلی برای حضور بهتر در انتخابات آتی با نشان دادن شخصیتی متفاوت و بدور از حواشی, گفتگو و رایزنی های زیادی را با افراد تاثیرگذار داشته که موفق به جلب نظر آنان نیز شده است. یارعلی در این دوره از حمایت یک عضو فعلی شورای شهر و لیدرهای او برخوردار است.

طی روزهای گذشته تعدادی از شهروندان بندرترکمن چرایی و دلایل عدم ثبت نام یکی از فعالان اجتماعی به نام عید محمد قره جه یا همان عید جان قره جه را در نشست صمیمی خود به بحث و گفتگو گذاشتند. به باور آن گروه قره جه در صورت ثبت نام و تایید به دلیل داشتن شخصیت مردم محوری می توانست جای پای مناسبی را در میان داوطلبین مدعی باز کند.

در میان داوطلبین عضو شورای سوم، یحیی چوگان حساب ویژه ای به کار در فضای مجازی باز کرده و نیروهایش در گروه تلگرامی وی، بی وقفه مشغول تبادل افکار و گفتگو با یکدیگر دیده می شوند.

عبدالله میرابی, رئیس شورای فعلی هم حضور پررنگ تری در میان مردم داشته و به نظر می رسد با اقبال مناسبی مواجه شود. هر چند که واجدین شرایط رای دهنده به طور معمول حساسیت بیشتری به شورای روی کار نسبت به ادوار پیشین نشان می دهند، اما میرابی با حفظ روابط خوبش با مردم ثابت کرد که هدفش از ورود به شورای شهر خدمت به مردم می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر