c_300_250_16777215_10_images_79073.jpg

 

ترکمن سسی: امام جمعه اهل سنت روستای قره تپه، نهضت امام حسین( رض) را دفاع از هویت دین و اشاعه فرهنگ اندیشه آزاد مطابق با اسلام ناب محمدی توصیف کرد.



عبدالجبار آخوند میرابی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، عاشورا را نه فقط یک واقعه تاریخی بلکه دارای ابعادی متفاوت با سایر موارد مشابه در صدر اسلام خواند و گفت: آنچه که ما را به فکر و تفکر درباره قیام امام حسین (رض) می اندازد، تنها به عاشورا و حوادث مربوط به آن روز خلاصه نمی شود و در این نهضت درس های مفید و ارزشمند دیگری را هم می توان استخراج نمود.

وی شهادت مسلم ابن عقیل را بخشی از واقعیت قیام عاشورا دانست و افزود: قافله امام حسین هنوز در نیمه راه بود که خبر شهادت فرزند عقیل را از طریق پیک دریافت کردند. این خبر باعث شد تا جمعی از یارانش تقاضای بازگشت به مبدا را کردند که در این میان آن حضرت آفرادش را آزاد گذاشت تا خود برای ماندن و یا بازگشت تصمیم بگیرند.
آنزمان شاید اگر کسی غیر از امام حسین بود مانع مراجعت افراد به مبدا می شد و لذا این اولین درس مهم از نهضت ایشان بر علیه اندیشه‌های باطل یزید بود‌
 
آخوند میرابی اظهار داشت: در حالیکه در سوی مقابل و در میان فرماندهان لشکر ابن زیاد برای رسیدن به مناصب بالاتر رقابت بود، امام حسین با پیروی از جد گرامیش محمد مصطفی صلی الله علیه واله وسلم طریقه مدارا و میانه روی را در پیش گرفته و اجازه داد کسانی که از خارج از مدینه با ایشان همراه و همسفر شده بودند به موطن خود بازگردند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه دومین درس مهم عاشورا را دادن آزادی به افراد قافله در شب شامگاه تاسوعا خوعبدالجبار اند و یادآور شد: آن حضرت با آنکه می دانست با کاهش نفرات دیگر شانسی برای زنده ماندن در نبرد نخواهد داشت، اما با شرح حقایقی که انتظارشان را می کشید یارانش را به خودشان واگذاشت تا چنانچه قصد ترک قافله را دارند، شبانه و با استفاده از تاریکی هوا از اردوگاه تحت محاصره دشمن دور شوند.
امروز بیشتر جوانان امام مسلمین جهان را با واقعه عاشورا می شناسند، لیکن ایشان یکی از شجاع ترین مردان زمان خود بود. کسی که پیش از رسیدن به مقام امامت و طی عنفوان جوانی در میادین جنگ شکست سختی را به دشمنان اسلام وارد می کرد.

آخوند میرابی قیام عاشورا را اشاعه فرهنگ اندیشه آزاد از نگاه دین مبین اسلام توصیف کرد و عنوان نمود: نحوه به شهادت رسیدن مظلومانه سید و سالار شهیدان که نبی مکرم اسلام ایشان را طرز خاصی دوست می داشت و جزو اهل بیت به حساب می آمد، مسئله ای نیست که بتوان به هیچ ترتیبی آن را توجیه کرد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: ما مسلمانان سمیه و یاسر را اولین شهیدان راه اسلام می شناسیم، زیرا آنها جان با ارزش خود را بخاطر مقاومت در برابر طاغوت فدا کردند.
اگر حضرت حمزه (رض)  شهید شد بخاطر دفاع از رسالت نبی مکرم اسلام بود، اما شهادت امام حسین در سرزمینی اتفاق افتاد که جزو قلمرو اسلامی شناخته می شد، آن هم توسط کسانی که خود را مسلمان شمرده و محق خلافت بر قلمرو اسلامی می دانستند. امام حسین شهید شد، چون با کسانی که به خاطر منافع خود هویت اسلام را به چالش کشیده بودند، مخالفت ورزید. امام حسین شهید شد که از هویت دین اسلام دفاع کند تا آسیبی به اسلام ناب محمدی وارد نشود. بهترین و ارزشمند ترین پندی که می توانیم از واقعه عاشورا بگیریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر