c_300_250_16777215_10_images_79082.jpg

 

ترکمن سسی - نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حساب برخی افراد کم شمار در مجالس عزاداری که به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند از عموم عزاداران حسینی جداست.



آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از عزاداران ، ضمن تشکر از ملت ایران و مردم آگاه استان گلستان به دلیل برگزاری پر شکوه مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت : قیام امام حسین (ع) همواره در طول تاریخ الهام بخش ملت های مسلمان بوده و مجالس عزای حسینی عَلَم مبارزه با ظلم و ستم و کانون بیداری مسلمین و محور عدالتخواهی مکتب اهل بیت (ع) به شمار رفته است.
وی افزود: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هدایت های رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و روشن بینی مردم هوشیار و بصیر ، این حرکت گسترش پیدا کرده و موجب تحکیم وحدت امت اسلامی گردیده است.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان در ادامه ضمن برشمردن برخی آثار و برکات مجالس و محافل حسینی اظهار داشت: قاطبه مسلمانان محبت و ارادت کم نظیری نسبت به اهل بیت (ع) دارند  و در همین استان ما شاهدیم که اهل سنت به ویژه در منطقه ترکمن صحرا چگونه این علاقه و محبت را اظهار می کنند.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه سیره و روش پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) همواره حفظ وحدت امت پیامبر و تعمیق همدلی و همراهی آنان بوده و در گفتار و کردار مانع تفرقه بوده اند ، گفت: امام صادق (ع)  می فرماید:" إيّاكُم أن تَعمَلوا عَمَلاً يُعيِّرونا بِهِ " مبادا کاری کنید که به واسطه آن ما را سرزنش کنند .ولی متاسفانه گاهی مشاهده می شود برخی افراد که کم شمار هستند در برخی مجالس به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند و این نتیجه ای جز خسارت برای دین و کشور بدنبال ندارد و قطعا موجبات نارضایتی اهل بیت (ع) را فراهم می نماید. البته حساب این افراد از عموم عزاداران حسینی جداست.
نماینده مجلس خبرگان این گونه حرکات را خلاف عقل و منطق و مصالح کشور دانسته و افزود:من تردید ندارم کسانی که دست به چنین کارهایی می زنند خواسته یا ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) گام بر می دارند.

تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب فرمانده نیروی دریایی از برادران  اهل سنت نشانه عمق استراتژیک وحدت در نظام و اقدامی بسیار هوشمندانه و جدا جای تقدیر و تشکر است
وی ضمن اشاره به انتصاب یکی از براداران اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی ارتش از سوی مقام معظم رهبری ، این اقدام را نشانه عمق استراتژیک وحدت در نظام  جمهوری اسلامی و گامی بلند در راستای وحدت افزون تر دانست و از تدبیر رهبر انقلاب دراین شرایط تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله نورمفیدی در پایان خواستار حفظ هوشیاری مردم آگاه اعم از شیعه و سنی شده و اظهار داشت: مجالس و هیئت های عزاداری باید باعث تحکیم محبت مسلمین به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) شوند و به نظر من رفتارهایی از این قبیل نه تنها این هدف را تامین نمی کند بلکه باعث دوری آنان از امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر می گردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر