c_300_250_16777215_10_images_80050.jpg

 

ترکمن سسی - جلسه ستادی و رسانه دومین کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن شامگاه پنجشنبه ۴ شهریور با حضور عوامل اجرایی کنگره در دفتر ستاد برگزار شد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، در این جلسه موسی جرجانی دبیر این کنگره با بیان اینکه از اهداف برگزاری این کار فرهنگی تلاش در مسیر تقویت فرهنگ تقریبی در جامعه و انتقال ارزش های فرهنگی عاشورا به نسل جوان جامعه ترکمنی است افزود: زبان و ادبیات ترکمن بویژه اشعار مختومقلی فراغی غنی از محتوا و مضامین عاشورایی و ارادت به اهل بیت و اولاد نبی مکرم اسلام است.

وی افزود: ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) از ادوار پیشین در فرهنگ و ادبیات ترکمنی نهادینه شده و از اعتقادات قلبی ترکمن هاست از این رو می بینیم که حدود ۴۰۰ بیت از اشعار مختومقلی فراغی در بیان احترام و ارادت به اهل بیت آمده است.

جرجانی با یادآوری اینکه منطقه گلستان همواره از نظر همدلی و امنیت منطقه به عنوان الگو در کشور یاد می شود خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن به برکت و نورانیت اهل بیت پیامبر موجب تقریب مذاهب و نزدیکی بیشتر قلوب افراد جامعه خواهد شد.

دبیر دومین کنگره در ادامه به تشریح جزئیات برگزاری دومین کنگره پرداخت و گفت: ما در جهت برگزاری هرچه بهتر این کنگره کمیته بانوان کنگره را نیز تشکیل دادیم که جلسه هماهنگی بزودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا در صنایع دستی و هنرهای دستی مردمان ترکمن نیز نمود دارد گفت: یکی از بخش های جدیدی که در فراخوان کنگره گنجانده شده است بخش صنایع دستی است و مطمن هستیم آثار شایسته ای در این بخش از هنرمندان صنایع دستی منطقه را شاهد خواهیم بود.

 

در ادامه این جلسه عوامل اجرایی شرکت کننده درباره نحوه فعالیت های ستادی و رسانه ای کنگره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است اختتامیه دومین کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن روز ۴ مهر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر