c_300_250_16777215_10_images_80055.jpg

 

ترکمن سسی - مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله گفت: مسجد پایگاه مهم دینی و اجتماعی برای مردم است.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، آخوند عبدالباسط قره باش در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان که به صورت مجازی حضور یافته بود با ارائه مقاله برتر خود با موضوع مقاله (جایگاه مسجد و نقش آن در جامعه) گفت: اذان یکی از شعائر مهم دین مبین اسلام است که هر روز ۵ مرتبه از طریق بلندگوهای مساجد به صدا در میاید تا مردم و مونین امورات زندگی خود را رها کرده و لحظاتی چند را با مناجات خدا سپری کنند.
وی با بیان اینکه، ندای موذن یکی از نداهای تاثیرگذار است که باید اجابت شود، افزود: در هنگام نماز نزدیک ترین حالت بنده به خداوند در حالت سجده است و در این رابطه مساجد مهمترین پایگاه عبادی و اعتقادی مسلمانان است که محلی برای پاک و مطهر کردن متولیان و همچنین برنامه هایش نیز تربیت کننده و جسم و روح باشد.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله با تاکید براینکه، نماز و عبادت هدف اصلی مسجد است، تصریح کرد: شخص مسلمان باید خود را در مسجد وقف اطاعت از پروردگارش کند و تربیت رفتاری مسجد در درون جامعه هم آن را ترویج دهد.
آخوند عبدالباسط قره باش با ذکر این مطلب که پیامبر (ص) از مسجد برای آموزش و پروش بشریت استفاده کرد، خاطر نشان کرد: مسجد مرکز اصلی دعوت و راهنمایی ایمان است و پیامبر (ص) نیز در بدو ورود به مدینه منوره با احداث مسجد توسط یارانش، جهت نشر و تعلیم قرآن و قوت قلب مسلمین گام برداشت.
وی با بیان اینکه، پیامبر (ص) و اصحابش مسجد را محل تکثیر دین قرار دادند، افزود: انتقال پیام قرآن از طریق مسجد صورت گرفت و بدینوسیله خانواده های مسلمانان اولین سنگ بنای امت اسلامی را به وجود آوردند.
وی همچنین تصریح کرد: مسجد مرجع و موجب منقلب شدن مسلمانان به راه راست است و هنگامی که فرد مسلمان با نورهای درخشان معنویت خود را می آراید، می تواند در راه ایمان قدم بگذارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر