c_300_250_16777215_10_images_80057.jpg

 

ترکمن سسی - آخوند زاهدی فر گفت: مسجد فعال و پویا در کاهش آسیب های اجتماعی نقش فراوان دارد.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، آخوند نادر زاهدی فر در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان با ارائه مقاله برتر خود با موضوع مقاله (نقش مساجد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی)، گفت: داشتن جامعه ایده آل و آرمانی از آرزوهای انسان در طول تاریخ بوده است و پیامبر مکرم اسلام (ص) مسجد را به عنوان اولین پایگاه بعد از هجرتشان در مکه منوره و مدینه منوره ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) با ساخت مسجد سنگ بنای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را بنا نهادند، افزود: در عصر حاضر نیز در استان گلستان و خصوصا شهرستان گمیشان نقش علما ، مساجد و مکاتب شهر در نشر حقیقت و امور فرهنگی و دینی و کاهش آسیب های اجتماعی، بسیار تاثیرگذار است.
این مدرس علوم دینی با اشاره به اینکه، ارشاد مومنین یکی از مسئولیت های اصلی پیامبر (ص) بوده است که امروز آن وظیفه برعهده علما است، افزود: یکی از مهمرین عوامل پیشرفت اسلام و کسب موفقیت های روزافزون و عظیم آن به خاطر تلاش و زحمات طاقت فرسای مبلغین دین مبین اسلام است.
آخوند زاهدی فر با بیان اینکه، مسلمانان در هر منطقه ای که ورود می کردند مساجدی را بنا می نهادند، تصریح کرد: مبلغین با مکارم اخلاقی و دینی خود بنیه دینی و اخلاقی جامعه را بیشتر می کردند به طوری که حتی اهالی غیر مسلمان را نیز تحت تاثیر قرار می دادند و بدینوسیله مقدمات تمدن اسلامی را فراهم می کردند.
وی با بیان اینکه، پیامبر (ص) در صدر اسلام با تربیت نخستین گروه مبلغان دینی همت کرد، گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در طی سه سال با آماده سازی و تربیت عاقلانه و ماهرانه مبلغین و شاگردان اولیه خود نخستین رسالت دعوت به دین را محقق ساخت.
این مدرس علوم دینی افزود: پیامبر (ص) با اقدام و عمل خود بزرگ ترین مدرسه و دانشگاه دنیا را دائر کرد و پایه های تمدن نوین اسلامی را بنیان نهاد.
آخوند زاهدی فر گفت: دانش آموختگان مکتب رسول الله هریک به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین مبلغان دین مبین اسلام معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه، التزام به نظام و آئین های اسلام و عقیده و آداب و استواری ایمان جامعه مسلمانان از فضای روح بخش و الهام بخش مسجد سرچشمه می گیرد، گفت: راه و روش پیامبر (ص) برای ایجاد پایگاهی برای تعلیم و تعلم بوده است و اگر مسلمانان عصر حاضر بخواهند به تمدن طلایی خود برگردند و تمدن نوین اسلام را پایگذاری کنند باید برای پویایی مساجد فکری بکنند و با برگزارای کلاس های متنوع فرهنگی و دینی و اجتماعی در مساجد، نور مساجد را پررنگ تر کنند.
آخوند زاهدی فر تاکید کرد: امروز باید محور و سنگ بنای مساجد علما باشند و با استفاده از کودکان، نوجوانان و جوانان و با برگزاری مکاتب تابستانی، با افزایش زمینه های محتوایی مساجد، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر