c_300_250_16777215_10_images_90033.jpg



ترکمن سسی - بهرام محمد چوگان بنابه درخواست برخی از دلسوزان ورزش شهرستان بندرترکمن با تعدادی از ورزشکاران و قهرمانان شهرستان ترکمن و اعضای رشته های مختلف ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی، رئیس شورای اسلامی بندرترکمن با بیان این مطلب که ورزش مبرا از سیاست می باشد، دخالت برخی چهره های سیاسی در امور ورزشی را جزو آسیب های جبران ناپذیر جوامع خواند و گفت: دیده می شود که شماری از مسئولین و برخی سیاسیون منطقه با ورزشکاران و دلسوزان ورزش برخورد مناسبی نداشته و آنها را از داشتن پست و مسئولیت ورزشی منع می کنند.

وی وظیفه شورا را مرتبط با تمامی موضوعات جامعه و از جمله ورزش برشمرد و افزود: شورا طبیعتا نمی تواند صفر تا صد یک کار مهم را بر عهده گیرد. با اینحال ورزش در توسعه سطح سلامت و شادابی جامعه اهمیت و نقش بسزایی دارد. اگر ورزش دچار خدشه شود تبعات مخرب آن تمام جامعه را در برخواهد گرفت. هدف ما از نشست با مدیران نهادها و ادارات  شهرستانی و استانی علاوه بر ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی، بررسی مشکلات موجود و کمک به رفع آنها در حد توان و مقدرات قانونی می باشد. تا زمانی که مطالبه گر نباشیم انتظارات آنگونه که توقع داریم برآورده نخواهند شد.

بهرام محمد چوگان دغدغه ها و کمبودهای ورزش در بندرترکمن را منحصرا مربوط به فوتبال ندانست و اظهار داشت: دو و میدانی، والیبال سالنی و ساحلی، ورزش های آبی و نظایر اینها نیازمند رسیدگی هستند و می طلبد که از تمام توان خود مایه گذاشته و کمبودها را تا حد ممکن برطرف نماییم. گاهی مواقع موانع و بازدارنده ها باعث کندی حرکت می شوند، اما این دلیل نمی شود که نتوانیم وظیفه شورایی خود را به انجام برسانیم.‌ قدر مسلم در شهرهائیکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری وجود دارد بهتر می توان در کنار ورزش و جوانان به هیات های ورزشی کمک کرد. علی ایحال پیگیری های ما نیز نتایج مثبتی را بدنبال داشته و مردم در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در زمینه های ورزشی خواهند بود.

رئیس شورای شهر بندر ترکمن در خصوص توسعه ورزش بویژه بانوان نیز تاکیدات فراوانی داشته و عنوان کرد: توجه به ورزش بانوان و توسعه آن باید در دستور کار دست اندرکاران ورزش قرار گیرد و در این راستا دیگر مسئولین نهادها نیز فراخور توان خود ورزش و جوانان را حمایت کنند. یکی از دلایل ضعف در ورزش بانوان به وضعیت و بافت فرهنگی ارتباط دارد. بهترین مسیر توسعه ورزش از طریق خود اداره ورزش می باشد و ارگان های دیگر نمی توانند مستقیما در رفع معضلات تاثیر داشته باشند، لذا برخی دستگاه های دولتی بیشتر نقش هماهنگ کننده و تسهیل گر دارند. واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوص که در دولت های گذشته صورت گرفت انتظارات را تا حدی برآورده کرده است و چالش های بسیار زیادی در این خصوص به چشم می خورد. یکی از آسیب های این طرح نبود دلسوزی در نگهداری از امکانات فضاهای ورزشی است که صدمات زیادی را به دنبال دارد.

چوگان همچنین خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات عدیده ای که داریم اعتبارات جذب شده برای ورزش بندرترکمن مناسب بوده است. در بحث واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در چارچوب آگهی های مزایده ای برخوردهای سلیقه ای بکار می رود. بیماری کرونا نیز بهانه کافی دست تعدادی از مسئولین داده تا عرصه را خالی بگذارند!

 وی افزود: بنده اخیرا جلسه ای با متولی ورزش شهرستان ترتیب داده و مطالبات ورزشی را در حد اتمام حجت یادآور شدم. شورا در زمینه مطالبات با هیچ اداره و سازمانی تعارف ندارد. اعضای محترم شورا خوشبختانه دانش لازم را درباره موضوعات شهری را دارند و در کمال احترام و به نوبت از مدیران دعوت می کنیم تا بگویند که حاصل اقدامات آنها برای مردم چه دستاوردهای مفیدی بوده است.

طاهر جانی ✍️

 c_300_250_16777215_10_images_90035.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر