c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-12_21-14-42.jpg

 

ترکمن سسی - بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 


سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: از همین روی از برنامه سوم توسعه، طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری از سوی بنیادمسکن انقلاب اسلامی مطرح و پس از آن با ارائه راهکارهای اجرایی، قانون آن به تصویب رسید و دارای ردیف اعتباری در بودجه سنواتی کشور شد.

حسینی خاطر نشان کرد: مجموع حدود ۴۰ هزار روستا در کشور برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری تهیه شده که این طرح در ۱۳۰ روستا به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تاکید کرد: در استان گلستان نیز ۴۵ روستا به عنوان بافت با ارزش و هدف گردشگرمعرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیادمسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش با این روستاها خواهد بود

وی یادآور شد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای « زیارت» در گرگان و « فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

حسینی افزود: همچنین اجرای طرح در روستاهای « ساسنگ» در مینودشت، « شاهکوه» در گرگان، « بنفش تپه» در بندرگز، « پاقلعه» در رامیان و « چینو و زرین گل» در علی آبادکتول در دست اجرا قرار دارد. ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای « گچی سو بالا» در کلاله، « استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیادمسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

حسینی تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای زیارت و فارسیان نشان دهنده همین موضوع است.

خبرنگار : مسعود کاظمی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر