c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-12_21-15-25.jpg

 


ترکمن سسی - پایان سال است و روز به روز صدای پای بهار نزدیک تر و نزدیک تر می شود. کمتر از ده روز دیگر بهار با آن همه نغمه و گل از راه می رسد. نوروز تا اوایل بهار زیباترین مناظر در دشت و طبیعت ترکمن صحرا شکل می گیرد.



 در موسم خوش بهار در دشت های وسیع و تپه ماهورهای اطراف روستاها یکی از زیبایی ها رویش قارچ طبیعی صحراست. قارچ های ریز ، لطیف و سفید رنگ سطح خاک را می شکافند و سر بیرون می آورند. مخصوصا در روزهایی که هوا بهاری است بعد از بارش باران که هوا صاف می شود قارچ ها برای دیده شدن از هم سبقت‌می گیرند.

در اطراف روستاهای نوار مرزی شمال گلستان، دوزالوم ، قره دونگ ، خیرخوجه ، پشه لر ، اوچ قویی و نارلی داغ ، خیرخوجه و آق بند قارچ فراوان‌می شود پیدا کرد.

در دل آن دشت وسیع در هوای صاف و روح انگیز چیدن این قارچ ها حس و حال خوبی به آدم میدهد.

  قارچ چیدن برای خود دنیایی دارد. قارچ های سربرآورده را همه می بینند اما دیدن قارچ زیر خاک هنر می خواهد. اما ب خی از اهالی همین روستاها با کمترین علائم و نشانه های برجستگی و شکاف سطح خاک، مستقیم به سراغ قارچ پنهان می روند و کمتر از ساعتی دو پلاستیک قارچ جمع کرده و سوار بر موتور سمت روستای خود حرکت‌می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر