c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-04-29_00-49-07.jpg

 


ترکمن سسی - به دست های پینه بسته او نگاه  می کردم که حاکی از زحمات بسیار زیاد وی بود. اندام نحیف وی نیز سرشار از نا گفته ها بود.چهره آفتاب سوخته خودش و همسرش نیز گویای صداقت و زحمات اوست .

 

او در منطقه ایور خراسان شمالی ساکن است .او یک سینه سخن داشت ،سینه ای سوخته از عدم حمایت ها . او می گفت:به هر جایی که فکر کنید رفته ام ولی دریغ از حمایت .

آن ها در حالیکه یک میلیون و دویست هزار تومان از من گرفته اند ، نیمی از گوسفندان را پلاک منطقه شیروان زده اند !! و به همین خاطر جوی دولتی کیلویی 2500 به مقدار بسیار کمی به من داده اند (حدود دویست کیلو گرم که خوراک دو روز گوسفندان بوده است ) و بنابراین جوی مصرفی گوسفندان را کیلویی 12000 خریداری نموده ام!!! به من پروانه چرا نداده اند!!

جالب است که ساعت کاری من بدون هیچگونه تعطیلی، شبانه روزی بوده و با اینکه همسرم نیز دوش به دوش با من همکاری می نماید ولی دچار زیان و خسران شده ام.

آن ها نه مکانی به من داده اند و نه چراگاهی !! من در سن 61 سالگی بایستی چنین کار طاقت فرسایی را انجام دهم؟؟!!

متأسفانه سود سرشار و بی زحمت گیر واسطه ها می آید .آن ها گوسفندان را ارزان خریداری نموده و گران می فروشند و به این ترتیب گوشت گران به دست مصرف کننده می رسد که ما از این بابت نیز ناراضی هستیم .

بطور کلی دام دار نابود شده است و برخی برای واردات گوشت و سود سرشار آن،به این ماجرا دامن می زنند .

دام دار پول گزافی را باید سالیانه صرف شکم گوسفندان کند که موقع فروش متضرر هم می شود!! من ششصد راس دام داشته ام که تعدادی از آن ها را سیل برد و برخی نیز زیر آوار رفته و چندین راس نیز مریض شده و تلف شده اند و از طرفی  مجبور به فروش برخی از آن ها برای سیر کردن شکم گوسفندان دیگر و سیر نمودن شکم خانواده ام شده ام !!
ما تولید کننده هستیم، کو پس حمایت ؟!!
من جانباز هستم، کو پس حمایت ؟؟!!
من از شکم خودم می زنم و شکم گوسفندان  را سیر می کنم،کو پس حمایت ؟؟!!

چرا دام داران را چنین درمانده کردید؟؟!!! من و خانواده من دچار مشکلات روحی و روانی شده ایم !! روز به روز زندگی ما بدتر می شود !!
مگر من و امثال من جز زحمت فراوان و تهیه نان حلال کاری دیگری انجام داده ایم؟؟!!

در انتها پسندیده است که از تمامی دام داران ،حمایت شده و با دادن خوراک دام ارزان کمی از آلام آن ها برطرف شود که قیمت گوشت نیز پایین آمده و مردم هم از نعمت استفاده از گوشت قرمز ارزان بهره مند شوند .
گزارش از : مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر