c_300_250_16777215_10_images_10831.jpg

 

ترکمن سسی - گروه مپنا به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار در پروژه های آب شیرین کن و نیروگاه برق علی آباد کتول ورود می کند. این موضوع در جلسه استاندار گلستان با مدیر عامل گروه مپنا مطرح شد.


استاندار گلستان با اشاره به جلسه با مدیر عامل گروه مپنا اظهار کرد: مقرر شد گروه مپنا به عنوان پیمانکار و سرمایه گذار در پروژه های آب شیرین کن و اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول ورود کند و طی هفته آتی در خصوص پروژه نیروگاه، توافقات حقوقی بنیاد مستضعفان و گروه مپنا انجام شود تا روند اجرای کار و عملیاتی شدن آن را از طریق انتقال سهام و مالکیت تسهیل گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، امروز دوشنبه 15 اسفند در جلسه علی محمد زنگانه با عباس علی آبادی مقرر شد، صاحبان فاز اول این پروژه که بنیاد مستضعفان، گروه مپنا و گروه توسعه ملی هستند، به نسبت سهامی که دارند باید تضامین لازم را ارائه دهند پس از جلسات هماهنگی مصوب شد متن صورتجلسه ای آماده و به صندوق توسعه ملی جهت تضامین مالی ارائه گردد.
لازم به ذکر است این پیگیری ها پیرو مصوبه سفر ریاست محترم جمهور مبنی بر اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول که منجر به افزایش 500 مگا وات به ظرفیت تولید برق استان می شود، انجام می شود.
اجرای فاز سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول زمینه رفع ناترازی و تامین برق مورد نیاز برای توسعه شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک و همچنین منطقه آزاد اینچه برون و ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی استان را فراهم می کند
گفتنی است پیرو هماهنگی های صورت گرفته از طریق شورای اقتصاد، 383 میلیون یورو برای اجرای آن مصوب شده است.
همچنین در این جلسه عنوان شد اجرای پروژه آب شیرین کن در راستای استفاده از منابع دریا، یک گام رو به جلو محسوب می شود و خوشبختانه شاهد همراهی سازمان برنامه و بودجه نیز هستیم.
استاندار گلستان گفت: خوشبختانه در مورد پروژه آب شیرین کن در گلستان به ذهنیت های مشترک دست یافته ایم و اینکه گلستان راهی جز شیرین سازی آب دریا جهت مصارف شرب و بهداشتی در حال حاضر ندارد.
لازم به یادآوری است مدیریت استان موفق به اخذ مصوبه شیرین سازی آب دریا به میزان 72 میلیون مترمکعب از وزارت نیرو جهت رفع مشکلات آب شرب استان شده است و به گفته استاندار گلستان در فاز اول  32 میلیون متر مکعب را در دستور کار دارد که 16 میلیون متر مکعب از آن آب شیرین استحصال می شود
زنگانه گفت: از طریق سازمان برنامه و بودجه نیز موضوع خرید تضمینی آب شیرین شده، در حال نهایی شدن است تا استان را از وضعیت نگران کننده ای که 95 درصد آب شرب آن از منابع آب زیر زمینی تامین می شود ، خارج کنیم در حالی که این میانگین در کشور 90 درصد است و نشان از مدیریت نا مناسب منابع آبی استان در گذشته دارد.
وی ادامه داد: تامین مالی این پروژه از طریق تشکیل صندوق پروژه و پذیره نویسی یا گشایش ال سی ماده 62 از طریق سازمان برنامه و یا از طریق تهاتر با دارایی هایی که در طرح مولدسازی بر اساس ظرفیت قانونی ایجاد می شود و یا مشارکت صندوق توسعه ملی صورت پذیرد.
همچنین در جداول پیوست بودجه سال 1402 خط انتقال پس از شیرین سازی آب شرب مورد نظر به نقاط هدف در دستور کار قرار گرفته است.

c_300_250_16777215_10_images_1678098252_img__.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 عماد الدین 1401-12-15 20:45
سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت ها و اولویت های استان راه را برای توسعه استان هموارتر خواهد کرد. ارتقای میانگین درآمد شهروندان، ایجاد اشتغال و افزایش تولید و رفع نیازهای استان از جمله آثار این فعالیت ها خواهد بود . درود بر شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر