c_300_250_16777215_10_images_11091.jpg

 


ترکمن سسی - استاد اوده‌قلی آخوند حبیب لی فرزند قربان نیاز ، از سن هشت سالگی در محضر استاد صوفی آخوند تقصیر از روستای بی بی شیروان حضور یافت و دوسال مکتب تابستانی را نزد آن عالم دینی گذراند.


اوده قلی آخوند در ادامه برای فراگیری علوم دینی و قرآنی محضر استاد فقید حضرت یارمحمد آخوند نظری رفت و بیش از ده سال نزد آن عالم بزرگ به فراگیری علوم دینی پرداخت و در سال ۱۳۵۰ دوره تحصیلات علوم دینی خود را در حوزه عرفانی قره بلاغ به پایان رساند.

اوده قلی آخوند پس از آن با دعای خیر علماء به دیار خود بی بی شیروان بازگشت و در حوزه علمیه عرفانی این روستا نزد استاد فقید الحاج بایرام آخوند تقصیر به تدریس علم به طلاب و جوانان جویای علم پرداخت.

استاد اوده قلی آخوند پس عمری خدمت به جامعه دینی ترکمن صحرا ، شامگاه جمعه هیجدهم فروردین ۱۴۰۲ در شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در سن ۸۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مطهر این عالم ربانی قبل از ظهر امروز شنبه نوزدهم فروردین ۱۴۰۲ با حضور صدها نفر از مردم متدین منطقه در روستای بی بی شیروان تشییع و در آرامگاه مسلمین آرام گرفت.

روحشان شاد و یادشان گرامی



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر