c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-04-20_05-46-33.jpg

 

 

ترکمن سسی - موسی جرجانی نویسنده و پژوهشگر اهل سنت گلستان گفت: بنیان و ریشه قوی وحدت قرآنی و اسلامی در ترکمن صحرا روزنه نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان را بسته است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، موسی جرجانی عصر چهارشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت در گرگان اظهار کرد: بنیان و ریشه قوی وحدت قرآنی و اسلامی در ترکمن صحرا و استان گلستان روزنه نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان را بسته است.
وی افزود: اتحاد و همدلی شیعه و سنی در ترکمن صحرا زبانزد است و بنا به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری وایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، گلستان الگوی وحدت نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام است.
این نویسنده و پژوهشگر ترکمن در ادامه با اشاره به نقش والای امام حسین (ع) در نهضت اسلامی، گفت: صوفیان و بزرگان ترکمن از قدیم الایام کتاب دست نویس امام حسین (ع) را که به نظم و نسر نوشته شده است را در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه در موقع سحر با حزن و اندوه می خواندند و روایت می کردند.

مترجم اشعار مختومقلی فراغی گفت: اشعار مختومقلی برگرفته از آیات قرآن کریم است و مردم را به تحکیم وحدت و همبستگی فرا می خواند.
موسی جرجانی با بیان اینکه، امام حسین (ع) الگوی ایثارگری، شهادت، پایداری و مقاومت است، افزود: همین پایداری و مقاومت امام حسین (ع) در اشعار و افکار مختومقلی در سرودن اشعاری بر گرفته از آیات قرآن کریم و در وصف اهل بیت (ع) و به خصوص متوصل شدن و التماس دعا داشتن از 12 امام و حضرت عباس (ع) به کرات در اشعار شاعر دیده می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر