c_300_250_16777215_10_images_22155.jpg

 

ترکمن سسی - شهردار بندرترکمن گفت: اجرای کنار گذر غربی شهر بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی شهر بندرترکمن را حل می کند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رحمان بردی قاضی لار شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بندرترکمن یک شهر توریستی است و مسافر دارد، اما زیرساخت های شهر ضعیف است. برای همین مسافر می آید ولی بدون ماندگاری برمی گردد و مشکل ترافیکی هم پیش می آید.

وی افزود: نزدیک دو دهه است که بحث ترافیک انتهای خیابان جمهوری و صحبت اجرای زیرگذر یا زودگذر برای مدیریت ترافیک وجود دارد اما این طرح ها باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.

قاضی لار ادامه داد: اجرای این طرح صرفا پیک ترافیکی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کند و کارایی ترانزیتی و توجیه اقتصادی دیگری ندارد. همچنین تملک پلاک های آن محدوده نیز از توان مالی شهرداری بندرترکمن خارج است مگر یک اعتبار ملی درنظر گرفته شود.

وی گفت: اجرای روگذر در آن نقطه در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. اجرای روگذر عملا از توان شهرداری بندرترکمن خارج است و شخصا بیشتر گذر هم سطح مدنظرم است.

قاضی لار تاکید کرد: شهرداری مخالف اجرای روگذر نیست ولی باید مشاور آن را تایید کند. وقتی ما میلیاردها هزینه می کنیم باید مردم از آن استفاده کنند. اما مشکلات زیرگذر را با نظرات کارشناسی تقریبا غیر ممکن می دانیم.

 وی یادآور شد: نظر مشاور نیز همان نظر کارشناسی ما بود و بالا بودن سطح آب زیر زمینی و وجود مغازه های متعدد و شیب طولی بالا که برای مسیر قطار مناسب نیست و همه اینها و آنچه ما طی دوسال قبل بارها گفته بودیم در تیر ۱۴۰۲ با مستندات دوباره همان را به ما اعلام کردند.

شهردار بندرترکمن گفت: اصلی ترین مشکل ما قفل کردن ترافیک مسافران در مسیر اسکله است. اجرای کنار گذر غربی برای هدایت مسافران به اسکله و برگشت مسافران از همان مسیر نیز مدنظر و در حال پیگیری است.

قاضی لار اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۵۰ هکتار زمین در آن محدوده دارد. توافق کردیم قسمتی از آن زمین را از کاربری گردشگری به مسکونی کمک بکنیم و آنها هم حدود ۵ کیلومتر برای شهر راه باز کنند و به نوعی تهاتر بکنیم.

وی تصریح کرد: عموما شهرداری به دلیل محدودیت توان مالی مجبور است این طور کار کند. این کار نیاز به تصویب کمیسیون ماده ۵ شورایعالی شهرسازی و معماری دارد.

شهردار بندرترکمن ابراز امیدواری کرد: اگر این تغییر کاربری و تفکیک اتفاق بیفتد برای شهر هم اتفاقات خوبی رخ خواهد بود و  عملا تردد ۵۰ درصد مسافران شهر از آن مسیر خواهد بود و پیک ترافیکی داخل شهر نخواهیم داشت و مشکل عمده ترافیک شهر را مرتفع خواهد کرد. این طرح مصوبه شورای شهر را دارد و در حال پیگیری است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ی. برهانی 1402-05-30 07:24
اگه شماها کار درست کن بودین اینو که عالم و آدم می دونن. همون اوایل درست می کردین ن تازه به فکرش بیوفتین. شهر توریستی نه فضای سبز درست و حسابی داره نه پارک شهری نه فضای باز درست حسابی . نه سینما داره نه یک خیابان چراغانی درس درمون!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر