c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-09-12_12-40-16.jpg

 

ترکمن سسی - دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از برگزاری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از (۲۷ تا ۳۰ شهریور) به میزبانی استان گلستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، خدایار همتی صبح امروز (سه شنبه ۲۱ شهریور) در نشست خبری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گفت: کنگره‌ علوم باغبانی ایران با مساعی انجمن علوم باغبانی ایران هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از دانشگاه های کشور و همکاری متخصصین مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و بخش خصوصی مرتبط برگزار می شود.
دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران افزود: این کنگره با هدف تبادل علمی و ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی در زمینه علوم باغبانی و مهمترین رویداد علمی در حوزه علوم باغبانی کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این کنگره دانشمندان، پژوهشگران، متخصصین دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، دانشجویان، سیاستگذاران، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع وابسته، آخرین تجربیات، دستاوردها و یافته ¬های علمی خود را در قالب سخنرانی ¬¬ها، نشست¬ های تخصصی، کارگاه¬ها و نمایشگاه ¬های تخصصی تشریح کرده و راهکارهای علمی و عملی در زمینۀ مشکلات علوم باغبانی ارائه می کنند.
همتی، ارتقای سطح آگاهی‌ علمی، فنی و تخصصی مهندسان علوم باغبانی کشور، تشویق و ترغیب پژوهشگران در گسترش تحقیقات بنیادی و کاربردی مبتنی بر نیازهای کشور، شناسایی نیازهای مطالعاتی و تحقیقاتی سال¬ های آتی، فراهم آوردن محیطی برای طرح نظرات جدید و کسب آگاهی از فعالیت‌ های سایر همکاران در سطح ملی و جهانی، امکان تماس مستقیم و طرح مشکلات و نیازهای این بخش توسط تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مرتبط با مسئولان و سیاست¬ گذاران نهادهای دولتی و بررسی و ارائه راهکارهای مناسب توسط اساتید و متخصصین این حوزه را از دیگر اهداف این کنگره ملی برشمرد.

وی با اشاره به میزبانی اولین دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی کشور در برگزاری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران، گفت: استان گلستان به دلیل تنوع آب و هوایی دارای پوشش گیاهی متنوع است و در این استان بیش از ۱۱۰ گونه و ارقام از محصولات باغی اعم از سبزی، گل، میوه، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه¬ای کشت می¬شود.
دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران اظهارداشت: با برگزاری سیزدهمین کنگره، پتانسیل¬های بالقوه باغبانی و جاذبه های گردشگری استان گلستان به مهمانان معرفی خواهد شد.
وی به محورهای این کنگره اشاره کرد و افزود: تولید و فیزیولوژی گیاهان باغبانی، به نژادی، زیست فناوری و کشت بافت گیاهی، مدیریت تنش های زیستی و غیر زیستی، آبیاری، تغذیه و کشت های بدون خاک، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، کشت، فرآوری، فیتوشیمی و کاربرد گیاهان دارویی، مهندسی گلخانه و مدیریت تولیدات گلخانه ای، تولید و گواهی بذر و نهال، باغبانی تزئینی و مدیریت سیما، منظر و فضای سبز شهری، باغبانی ارگانیک و تولید محصول سالم و کارآفرینی، مدیریت بازاریابی و فروش محصولات باغبانی از محورهای این کنگره ملی به شمار می روند.
همتی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه به این کنگره ارسال شده است که ۱۴۵ مقاله به صورت شفاهی و بیش از ۵۰۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.
وی، زمان برگزاری این کنگره ملی را ۲۷ تا ۳۰ شهریور اعلام کرد و گفت: این کنگره با حضور مسئولان کشور، نمایندگان عضو کمیسیون های تخصصی مجلس و سایر مسئولان برگزار می شود.
فریال وارسته، دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران نیز در این نشست خبری افزود: سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران با شعار «تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی و سلامت عمومی» برگزار می شود.
وی ادامه داد: در کنار برگزاری برنامه های علمی، برنامه های جانبی دیگری همچون سخنرانی، ارائه پوستر، نشست ها، کارگاه های آموزشی و بازدید علمی نیز پیش بینی شده است.
وارسته گفت: در این کنگره سه سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، ایتالیا و ترکیه نیز به صورت مجازی حضور یافته و سخنرانی خواهند داشت.
وی، برگزاری نشست مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره انجمن علوم باغبانی ایران را از دیگر برنامه های این کنگره چهاره روزه بیان کرد.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-09-12_12-40-15.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر