c_300_250_16777215_10_images_00002311156555.jpg

ترکمن سسی- جلسه فعالان انتخاباتی و سیاسی ترکمن شهرستان گنبدکاووس با عنوان نشست یاشولی ها روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی نشست فعالان انتخاباتی و سیاسی ترکمن شهرستان گنبدکاووس با حضور تقریبا صد نفر از طیف های مختلف با عنوان نشست یاشولی های انتخاباتی برگزار گردید.

در این نشست که با حواشی و اختلاف نظرات اعضا همراه بود مباحث چالش برانگیزی در باب یاشولی ها و انتخاب کاندیدای اصلح مطرح شد.

از مباحثی که باعث واکنش اعضا شد،سوال "یاشولی کیست؟"بود که یکی از حاضرین با انتقاد شدید از عدم دعوت برخی از یاشولی های قدیمی و با سابقه گفت: اول یاشولی را تعریف کنید؟ چرا برخی افراد موجه به این نشست دعوت نمی شوند،افرادی که در آستین خویش کاندید دارند چگونه می خواهند قضاوت صحیح انجام دهند؟

یک یاشولی مطرح گنبدی نیز با انتقاد از رویه ی فعلی تصریح کرد:چند ماه قبل به همراه تنی چند از یاشولی ها در جمعی حضور داشتیم که از ما دعوت شد در جلسات یاشولی گری شرکت کنیم به دلیل گرایش به کاندیدایی خاص رد کردیم و گفتیم یاشولی باید بی طرف باشد.

این یاشولی بیان کرد:اگر ما که حامی کاندیدایی هستیم نمی توانیم یاشولی شویم پس چرا آنهایی که از کاندیدایی خاص حمایت می کنند یاشولی شده اند؟ اگر آنهایی که حامی کاندیدایی خاص هستند می توانند در جلسات شرکت کنند چرا ما دعوت نشدیم و برخی ها را حذف کردید؟با طرفداری از کاندیدایی خاص چگونه یاشولی می شوید؟

یکی از شعرای گنبدی که در جلسه حضور داشت با انتقاد شدید از برخی رفتارها تصریح کرد:من در جلسه ی قبلی گفتم از کسی جانبداری نمی کنم حال کار به جایی رسیده است که یکی از یاشولی های همین جمع با من تماس گرفته می گوید که هر چقدر می خواهی بگیر به نفع کاندیدای ما در جمع صحبت کن،اگر بخواهیم با اینگونه کارها و تطمیع جلو برویم تنها راه پیش روی ما دست گذاشتن بر روی قرآن و قسم خوردن به آن است.

یکی دیگر از منتقدین سیاسی در این جمع با بیان استفاده از تجربیات گذشته تاکید کرد: از شروع انقلاب تا به عصر حاضر شش دوره نماینده ترکمن راهی بهارستان شده است و در دوره ی گذشته نتوانستیم نماینده ای از جنس خودمان را به کرسی مجلس برسانیم که بنظرم چند دلیل دارد،ما ساختار سازی و به تبع اجماع نداشتیم،نتوانستیم روی گزینه اصلح به توافق برسیم،از سویی مشارکت ما در دوره قبل کمتر از دوره های قبل بود.

وی تصریح کرد: باید کارگروهی برای جلوگیری از تکثر کاندیداها تشکیل بدهیم و با کاندیداها صحبت کنیم تا ثبت نام نکنند البته اجبار و اکراهی نیست.

در این جلسه تنی چند از یاشولی ها از عدم دعوت برخی افراد معذرت خواهی کرده و از ارادت خویش به این افراد گفتند تا فضا را آرام تر کنند.

در این نشست برخلاف جلسه ی قبلی از ورود کاندیداها ممانعت شد.

فضای عمومی جلسه ملتهب بود که خود بیانگر چند نکته است،طیف ها و عقاید مختلف در این نشست حضور دارند،افرادی که به این جلسه آمده بودند بر خلاف نشست های گذشته آزادانه و بدون هراس نظرات خود را بیان کردند،.کی از حاضرین در جلسه با بیان فضای ملتهب نشست گفت: همواره هجمه بود که چرا برخی ها دعوت نمی شوند؟ و محوریت جلسه دست عده ای خاص است که با این فضا محوریت از دستان آنها و جانبداری خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد: این فضا نشان می دهد که مردم ما چقدر بر روی آینده خویش حساس هستند،نگران بودیم که جلسات مهندسی شود که با ادامه این روند محوریت از دست عده ای خاص بیرون خواهد آمد ولیکن باید آستانه صبر ما بالا رود و امیدوارم برخی رفتار این جلسه در جلسات بعدی تکرار شکیل نشود کما اینکه هر کس در هر کجایی احساس کرد که افرادی از این جمع به بیراهه می روند می تواند بدون هیچگونه واهمه اعتراض کند.

در این جلسه بنا بود که درباره ی چگونگی جذب نیرو از دهستان ها بحث شود که با توجه به موارد فوق بحثی در این مبحث صورت نگرفت.

نظر بیشتر افراد حاضر در جلسه اینگونه بیان می شود که اتحاد باشد اما بافت و محوریت این جمع مشخص شود.

خبرنگار:عبدالمناف آق ارکاکلی

دیدگاه‌ها  

0 #1 امید 1394-09-25 09:11
تا بوده همین بوده
ماها بوی از سیاست و اتحاد نبردیم
در طول تاریخ جز طایفه بازی چیز دیگه ای بلد نبودیم
متاسفانه هر وقت بحث انتخابات مجلس پیش میاد یه عده به اصطلاح یاشولی دندونشون تیز میشه که به یه نون و نوایی برسن.برخی پول میگیرن که رای طایفشونو به فلان کاندیدا اختصاص بدن.برخی وعده فلان منصب رو میگیرن که به نفع فلانی رای بدن.
غافل از اینکه با این کارشون به یک ملت خیانت میکنن
و باعث و بانی عقب افتادن شهرشون میشن.
کاندیدی که میاد چندصد میلیون خرج میکنه که بتونه رای بیاره هرگز با هدف خدمت کاندید نمیشه بلکه فقط و فقط به فکر جیب خودش و چند نفر از دارودستشه.
نظام مقدس جمهوری اسلامی مثل یک سفره باز و پر برکته که ما حتی بلد چطور بشینیم سر این سفره.
نقل قول کردن
0 #2 ییگیت 1394-09-25 17:52
با سلام
خدمت سیاسیون و یاشولی های محترم
قبلا نیز ذکر نمودم که با قسم دادن به یاشولی ها می توان به افراد صالح اعتماد نمود-انهایی که قسم بخورند که ما طرفدار هیچ کاندیدی نیستیم مورد حمایت و یاشولی باشند و انهایی که با این امر مخالفت میکنند اکر دلیل قانع کننده ای به قسم نخوردن دارند ذکر کنند وگر نه تابه جمع باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر