c_300_250_16777215_10_images_entekhab.jpg

ترکمن سسی- شمار داوطلبان تصدی نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درسه حوزه انتخابیه شرق استان گلستان تا پایان وقت اداری روز چهارم ثبت نام، به 68 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا، از تعداد ثبت نام کنندگان تا ساعت 16:30 دقیقه عصر روز سه شنبه در سه حوزه انتخابیه اصلی شامل شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت و رامیان، سه نفر خانم و 65 نفر آقا هستند.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را تا پایان وقت اداری روز چهارم، 17 نفر اعلام کرد و گفت: 16 نفر از این افراد در سه روز گذشته و یک نفر نیز امروز (سه شنبه) ثبت نام کردند.

محمد حمیدی افزود: از مجموع 17 نفر داوطلب ثبت نامی 16 نفر آقا و یک نفر خانم می باشند ضمن اینکه سه نفر از داوطلبان ثبت نامی دارای مدرک تحصیلی دکتری و بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند.

حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 افزون بر 325 هزار نفر جمعیت و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اسرافیل وزیری فرماندار شهرستان مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد ثبت نام کنندگان تصدی نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراین حوزه انتخابیه را تا پایان روز چهارم، درمجموع 28 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت نفر امروز (سه شنبه) ثبت نام کردند ضمن اینکه تمامی ثبت نام کنندگان آقا هستند.

حوزه انتخابیه مینودشت که سه شهرستان دیگر به نام های گالیکش، کلاله و مراوه تپه را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و جمعیت این چهار شهرستان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 درمجموع 306 هزار نفر است.

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار ثبت نام کنندگان برای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دراین حوزه انتخابیه را تا پایان چهارمین روز ثبت نام، 23 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، شش نفر امروز ثبت نام کردند که دو نفر آنان خانم و بقیه آقا هستند.

حوزه انتخابیه شهرستان رامیان که شهرستان آزادشهر را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد، بامجموع جمعیت تقریبی 178 هزار نفر، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد. بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهلت ثبت نام نامزدهای تصدی نمایندگی این نهاد قانون گذاری یک هفته است که از روز شبنه هفته جاری آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان باانتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. نیمی از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر