c_300_250_16777215_10_images_9411_f66cd54b-0667-4e49-943a-40636eaab158.jpg

ترکمن سسی-دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس گفت: 80 هزار و 392 مسافر و گردشگر از مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان طی مدت زمانی 27 اسفند 94 تا چهارم فروردین 95 دیدن کردند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،رضا پورمهدی اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، تالاب آلماگل، بازارچه مرزی، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و امامزاده یحیی بن زید (س) گنبدکاووس دیدن کردند.
وی گفت: طی یک هفته گذشته تعداد 7090 نفر از بلندترین برج آجری جهان که دهم تیرماه 1391 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، دیدن کردند.
برج قابوس بن وشمگیر بلندترین گنبد آجری دنیا و یکی از آثار ارزشمند معماری دوره اسلامی است، این بنای تاریخی هم اکنون در مرکز شهر گنبدکاووس و بر فراز تپه ای بزرگ قرار دارد.
این بنای تاریخی در سده چهارم هجری قمری به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار و در سال 397 هجری (1007- 1006 میلادی) ساخته شده است.
ارتفاع برج قابوس 55 متر و با احتساب بلندی تپه 15 متری پای بست آن به 70 متر می رسد، این بنا با نقشه ستاره ای شکل و گنبد مخروطی به ارتفاع 18 متر است و بر روی بدنه آن 10 ترک وجود دارد.
به گفته پورمهدی، همچنین در یک هفته گذشته 203 مسافر و گردشگر نوروزی از موزه فرش، 530 نفر از شهر تاریخی جرجان، 4829 نفر از تالاب بین المللی آلماگل، 4330 نفر از بقعه ملا علی عطا دانشمند، 18 هزار و 960 نفر از بازارچه مرزی و 44 هزار و 450 نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.
وی اضافه کرد: طی یک هفته گذشته در مجموع 4825 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی گنبدکاووس شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (س) اسکان یافتند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس یادآور شد: امسال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس برپا شده است.
پورمهدی گفت: مسافران و گردشگران نوروزی می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه بزرگ با لباس های سنتی و محلی اقوام ساکن در گنبدکاووس بویژه قوم ترکمن عکس یادگاری بگیرند.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نظیر برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان، تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، امامزاده یحیی بن زید (س) و بازراچه مرزی برخوردار است.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 سوال 1395-01-05 11:17
من به عنوان یک گنبدی انتظارات بیشتری از مسئولین شهرم دارم تا به نحو احسن دارایی های شهرمان را به مسافران معرفی کنیم.چرا بلیط موزه فرش و برج قابوس نباید معرف خود این مکانها باشه و روی بلیط تصویر دروازه شیراز باشه؟!چرا کنار برج یه خانم یا اقا با لباس ترکمنی حضور نداره تا راهنمای گردشگران باشه؟!چرا در موزه فرش یه خانم با لباس ترکمنی نیست تا باتمام وجود طرز بافت این فرشها رو توضیح بده؟!چرا ایام نوروز مسابقات اسبدوانی برگزار نمیشه تا عظمت این مجموعه رو همگان ببینند وابهت اسب ترکمن فراموش نشه؟!چرا هایی که من انتظار پاسخ دارم زیاد هستن!!!!
نقل قول کردن
0 #2 سردار 1395-01-06 22:44
جناب سوال نگران وناراحت نباشید!ان شاالله مشکلات تمام خواهندشد!
شهرمایاشولی های دلسوزدارد!!
شهردارقوی وکاربلددارد!!
نماینده ی منتخب باتجربه وکارکشته دارد!!
نماینده فعلی بسیارفعال وارخودگذشته دارد!!
خلاصه شهرماپرازمسئولین خوب ومتخصص وارخودگذشته است!!
جای هیچ نگرانی نیست!!شهرآرام است!!
نقل قول کردن
+1 #3 سردار 1395-01-07 13:56
ازمسئولین برج قابوس پرسیدیم چرابانام وتصویرخودبرج بلیط صادرنمیکنین؟جواب دادند:چون برج به تازگی ثبت جهانی شده بایداین چیزهامصوب وقانونی شوند!!!!توجه کنید؛برج به تازگی ثبت جهانی شده!!!!!!!!!!!
پرسیدیم چراراهنمای برج لباس سنتی ترکمنی نپوشیده!؟گفتند:چون برج اثرملی وجهانی هست وشناخته شده ومعروف هست نمیشه محدودبه قوم ترکمن بشه!!!!!!!بلکه بایدراهنمالباس ملی بپوشه!!!!!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر