c_300_250_16777215_10_images_139502091620473257596464.jpeg

ترکمن سسی-سوالات 3 صفحه‌ای  اعضای شورای اسلامی شهر گنبد کاووس از عملکرد شهردار وی مطرح شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی شورای شهر گنبد کاووس، به استناد ماده 73 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به ابهامات پیش آمده ناشی از عملکرد شهردار و بی احترامی صورت گرفته از طرف ایشان به شأن و جایگاه مردمی، از شهردار طرح سؤال گردید.

 

رئیس شورای شهر در خصوص طرح سوال گفت: با توجه به اینکه سؤالات اعضای شورا قبلا به صورت روشن به شهردار تذکر داده شده و وی موارد را رعایت نکرده بود سؤالات کتبا طرح و به ایشان ابلاغ شد.

شهردار مؤظف است ظرف مدت حداکثر 10 روز در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا حضور یافته و پاسخ‌گوی سؤالات مطروحه باشد.

 

متن کامل طرح سوال شورای اسلامی شهر از شهردار گنبد کاووس:

 

 احتراماً در اجرای ماده 73 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، پیرو تذکرات مکرر شفاهی در صحن شورا در ارتباط با ابهامات و سؤالات پیش آمده ناشی از عملکرد شهردار محترم، بدینوسیله تعداد 15 سوال در 3 برگ از موارد مورد نظر ، نیز بی احترامی صورت گرفته نسبت به اعضای شورای اسلامی شهر در صحن شورا، جهت انعکاس به شهردار بصورت رسمی به منظور شفاف سازی وارائه پاسخ ایشان ایفاد می‌گردد‌.

لذا مقتضی است اقدامات لازم نسبت به برگزاری جلسه فوق العاده بر اساس مفاد قانون  با حضور شهردار محترم جهت ارائه پاسخ و دلایل ایشان به همراه مستندات کامل را مبذول فرمایند.

1-  مصوبه بند 1 از 386 جلسه مورخه 30/9/94 در خصوص نامه شماره 33-31895 مورخه 7/9/94 شهرداری با توجه به موافقت شورای شهر با اجرای زیر ساختهای کل پارک هفت هکتاری ( داریوش) از جمله معابر و روشنایی بصورت امانی توسط اکیپ فنی شهرداری « طی مدت چهار ماه » از تاریخ تصویب ، شهرداری نسبت به ارسال لایحه اجرای فازهای بعدی قبل از تنظیم بودجه سال 95 باید اقدام می نمود ولی بعد از گذشت قریب 5 ماه از تاریخ تصویب هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است ، علت عدم اجرای این مصوبه چیست

 

2-   الف) به نماینده تعیین شده از میان پیشنهادات شما جهت شرکت در کمیسیون عالی معاملات موضوع بند 3 از سیصد و دومین جلسه مورخ 14/4/94 ، برخلاف ماده 6 قانون آیین نامه مالی شهرداریها ، عضویت در کمیسیون از طرف شهرداری به ایشان ابلاغ نگردیده و در جلسات کمیسیون  دعوت بعمل نیامده است و با توجه به تبصره ذیل آن که کمیسیون دارای سه عضو متشکل از شهردار ، رییس امور مالی یا حسابدار شهرداری و عضو بصیر به تایید شورا است ، در غیاب ایشان کلیه برندگان مناقصات ، مزایده ها و معاملات بدون نظارت و عملا تنها با نظر شما تعیین شده است  .علت عدم ابلاغ و دعوت از نماینده تعیین شده چسیت؟

ب) بر اساس جلسه شماره 351 روز دوشنبه 20/7/94 دستور جلسه شماره 2 با موضوع برگزاری مناقصه بابت انتخاب شرکت بیمه حوادث شهری و جلسه شماره 319 روز شنبه 17/5/94 و دستور جلسه شماره 2 با موضوع برگزاری مناقصه پل گدم آباد و جلسه شماره 397 روز دوشنبه مورخه 21/10/94 دستور جلسه شماره 1 با موضوع برگزاری مزایده واحدهای مسکونی مجتمع آفتاب و دستور جلسه شماره 3 همین جلسه (شماره 397) با موضوع برگزاری 26 مورد از بیلبرد- تابلو و استندهای تبلیغاتی و جلسه شماره 400 روز شنبه 26/10/94 دستور جلسه شماره 1 با موضوع برگزاری مزایده مجتمع مسکونی بلوار آزادی پشت انتقال خون و دستور جلسه شماره 2 همین جلسه (شماره 400) با موضوع برگزاری فراخوان عمومی و مزایده درخصوص طرح پارکبان، خرید دستگاه توسط شهرداری و بهره برداری، که در تمامی این دستورجلسات (جلسات 319 ، 351 ، 397 و 400) مقرر گردید قرارداد فیمابین برنده مزایده‌ها و مناقصه‌ها بر اساس بند 14 ماده 71 قانون شوراها تصویب معاملات و نظارت بر آنها به عهده شورای شهر می باشد که علیرغم تأکید و تصویب شورای شهر مبنی بر اینکه قراردادها به تصویب شورای شهر برسد، علت عدم اخذ مصوبه برای قراردادها در برخی از موارد یاد شده که با برنده مناقصات یا مزایده ها عقد قرارداد شده است، چیست؟

3-    دبر اساس جلسه شماره 278 روز دوشنبه 21/2/94 ، دستور جلسه 3، نامه شماره 12-1518 مورخه 24/1/94 درخصوص اخذ مجوز برگزاری مناقصه عمومی درخصوص اجاره یک دستگاه کامیون کشنده سیم تریلر ، مصوب گردید که ضمن موافقت با برگزاری مناقصه عمومی، شرایط و نحوه اطلاع رسانی مناقصه ها به شورای شهر اعلام گردد ، با توجه به برگزاری مناقصه دلیل عدم ارسال شرایط و نحوه اطلاع رسانی مناقصه به شورای شهر چیست؟

4-     لایحه شماره 10-9941 مورخ 21/3/94 شهرداری موضوع اصلاح پروانه ملک آقای نعمتی ثانی و مصوبه بند یک از سیصد و سی و هفتمین جلسه شورا مبنی بر اقدام بر اساس دفترچه عوارض سال 94 و رعایت کامل ضوابط و مقررات  ، بر اساس چه قانونی نسبت به باز پرداخت کلیه عوارض پرداختی مالک اقدام نموده‌اید.

5-    مصوبه بند 2 از سیصد و پنجاهمین جلسه مورخ 20/7/94 مبنی بر قرارداد احداث پل عابر - تجاری بر روی بلوار شادی بدون هیچ اقدامی مسکوت مانده است و علت عدم پیگیری.تحقق موضوع از طریق مراجع قانونی ( کمیسیون ماده 5 ) چیست؟

6-    مصوبه بند 1 چهاصد و بیست و پنجمین جلسه مورخه 12/12/94 ، مصوبات کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری با  موضوع گزارش املاک شهرداری با امکان ایجاد پارک محله ای در مناطق عاری از پارک و فضای سبزو تهاتر و تملک کاربری های فضای سبز  هیچ اقدامی صورت نگرفته است .

7-    مصوبه مرتبط با تهیه طرح هندسی میدان سه گوش خالد نبی به منظور ایمن سازی محل ، موضوع بند 2 یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورا مورخ 1/7/93 با توجه به بروز مشکلات ترافیکی و تصادف مسکوت مانده و تاکنون هیچ اقدامی از جانب شما گزارش نشده است .

8-    موضوع بند 4 دویست و هشتاد و هفتمین جلسه مورخ 4/3/94 مبنی بر بررسی و مطالعه و گزارش امکان ایجاد باغچه ها و فضای سبز حاشیه پیاده رو های سطح شهر مسکوت مانده است .

9-     بند 3 سیصد و هشتمین جلسه مورخه 23/4/94 موضوع اجرایی نمودن طرح تفکیک زباله از مبدا علیرغم تاکیدات و دستور العملهای اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری و همچنین درخواست و اعلام آمادگی پیمانکارمربوطه، بدون هیچ گونه اقدامی مسکوت مانده است .

10-    مصوبه شورای شهر موضوع بند 1 دویست و هشتاد و هفتمین جلسه مورخ 4/3/94 موضوع خرید هشت دستگاه کامیون پرس هشت تنی زباله و تاکید شورا مبنی بر لزوم مکانیزه نمودن حمل زباله توسط پیمانکاران بدون اقدام باقی مانده است .

11-    موضوع پروژه سرمایه گذاری موسوم به هاوش بصورت (ساخت . بهره برداری بیست ساله و تحویل به شهرداری) که با آقای محمدی عقد قراردادشده است ؛ با توجه به اینکه ایشان از مفاد قرارداد تخطی نموده و علیرغم تذکرات کتبی برای اجرای هتل که همانا از منافع عام پروژه است اقدام نکرده و تا کنون نیز از پرداخت مبالغ اجاره بهای مفاد قرارداد امتناع ورزیده و در نتیجه پس از گذشت سالیان نه تنها هیچ منفعتی از سرملیه گذاری یاد شده عاید شهر نشده است بلکه در ادوارگذشته سند عرصه ( بیت المال )خارج از مفاد قرارداد جهت دریافت وام ساخت هتل موضوع قرارداد به نام ایشان انتقال یافته است .  در این راستا شورای اسلامی شهر گنبد کاووس به منظور اعاده حقوق بیت المال طی مصوبات و مکاتبات رسمی از حضرتعالی خواستار پیگیری قضایی موضوع شده است لیکن از جانب حضرتعالی هیچگونه اقدام موثری در این راستا (از تاریخ اولین مصوبه و ابلاغ رسمی ) بعمل نیامده است .

از مصوبات ذکر شده ( بند3 از دویست و نود و چهارمین جلسه مورخه 18/3/94و بند 1 از سیصد و پانزدهمین جلسه 10/5/94 و  بند2 از سیصد و هشتاد و نهمین جلسه مورخه 5/10/94طی نامه های شماره 200-1772 مورخ 19/5/94 و شماره 200-2877 مورخ 27/8/94 )

12-  طی نامه‌های مکررو موکد از جمله نامه شماره 200-3671 مورخ 21/10/93  به جنابعالی برای پیگیری ساخت و به ثمر رسیدن پارکینگ طبقاتی خیام جنوبی جنب آتش نشانی  ( به منظور تامین پارکینگ پروژه های شخصی ایشان در ملک شهرداری) دستور اقدام صادر شده است و تا کنون موضوع مسکوت مانده است . .

13-  برخلاف مصوبات شورا مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات در مورد تقاضاهای حذف پارکینگ ، جنابعالی  در موارد متعددی اقدام به صدور پروانه با حذف صدها واحد پارکینگ بدون اخذ نظر کمیسیون ماده 5 قانون تاسیس شورایعالی معماری و شهرسازی ایران نموده اید که  نتیجه آن تبدیل کل سطح خیابانهای شهر به پارکینگ و ترافیک سنگین و تضییع حقوق وحرمت شهروندان است.

14-  در جلسه مورخه 24/12/94 در صحن شورا و در حضور اعضای محترم شورا طی مذاکرات جاری جنابعالی  بیان داشتید \\\\\\\"در صورت طرح و تصویب موضوع جاریه بنده برای اقدام از مراجع بالادست استعلام خواهم نمود\\\\\\\" و پس از تذکر اعضا مبنی بر قانون شدن مصوبه شورا در صورت انطباق با قوانین جاریه کشور برای شهردار لازم الاجرا است شما بیان نمودید که \\\\\\\" شورا مصوب کند ، من اجرا نخواهم کرد . یا اجرا میکنم یا اجرا نمی‌کنم . در نهایت شما میتوانید مرا استیضاح و بر کنار کنید \\\\\\\". این امر نشانه عدم تبعیت از مصوبات شورا به اقرار حضرتعالی در صحن شورا است.

15-  در موارد مکرر در صحن شورا هنگام اظهار نظر ،  اعضا ء محترم با برخورد تند و لحن پرخاشگرانه شما مواجه شدند که برای پنج بار و در مورد اعضاء مختلف  این موضوع تکرار شده است و در مورد اخیر به تاریخ 23/1/95  در حین برگزاری چهارصدو بیست و یکمین جلسه  شورا حین اظهار نظر فنی یکی از اعضاء موضوع بصورت شدید تر تکرار و علاوه بر پرخاشگری با عصبانیت و لحن توهین آمیز و با حالت تهاجمی به سوی آقای عطالر حرکت نمودید که با وساطت سایر اعضا به بیرون از صحن شورا هدایت شدید. علت عدم رعایت شان و جایگاه شورا از سوی شما چیست؟

دیدگاه‌ها  

+3 #1 علی 1395-02-28 09:31
رد پای یاش اولی نماها به چشم میخوره.
بابا سهم اینا رو بدید برن پی کارشون خب
نقل قول کردن
+5 #2 saeed 1395-02-28 10:07
چقد شورشو در آوردن,مسخره بازی دیگه بسه...
تا کی میخوان ادامه بدن...؟
مردم رو که بیچاره کردن با مصوبات شورا...
من به شخصه پشیمونم از این که به این ائتلاف شورا رای دادم
نقل قول کردن
+7 #3 آچيك 1395-02-28 10:19
شورايي كه مسائل رارسانه اي وعمومي ميكند ويكطرفه به قاضي ميرود ونميتواند اموررابه دورازمسائل احساسي وحاشيه اي مديريت كند پشيزي ارزش ندارد. اين بلبشوهاي شوراهاي شهرستان هاي تركمن نشين مي تواند نشانه سهم ناچيز اقليت ازقدرت باشدواين ازهمه رسوايي ها دردناكتراست ...
نقل قول کردن
+6 #4 شاهين 1395-02-29 12:57
باسلام/ مگر اعضاي شوراي شهر كي هستند اينقد مزخرفات از خود بروز ميدهند مگر از طرف خدا به گنبد نازل آمدند خودشان هيچ خطايي گناهي ندارند اقدامات خودشان براي ارتقاي سطح زندگي (معيشتي نه) مردم يك شهر چي بوده است جز به فكر درآمد و دنبال ساخت و ساز هاي خودشان و رشوه گرفتن به چيز ديگر هم ميرسند كه فكر كنند// كل اگر طبيب بودي سر خود دوا مي نمودي//. والسلام
نقل قول کردن
+22 #5 همشهری 1395-02-29 16:40
ای برادر! امروز هستی.فردانه.!
چه کارهای نامفهومی انجام میدهید.به آیینه بنگرید.دیگر بچه نیستید.که کارهای بچگانه ازشما سربزند.دعوادارید؟باهم حلش کنید.چرا افکار مردم را متشنج می کنید؟آخه ایناهم سوالن که شما پرسیدید؟ببینید خودتان چه گلی به سر این مردم بیچاره کردید.از بدو ورودتان جنگ این بود که شهردار را بیرون کنید.فکرتان.همه ی همّ و غمتان ، همه ی نیرویتان را که باید برای آبادانی شهر استفاده میکردید ، از اول کار با تفرقه و قهر و آشتی گذراندید و خرج همین بچه بازیها کردید.فکر نمیکنید دارید بیش از حد خودتان را بی عیب میدانید و همه را به دوش یک نفر می اندازید؟فکر نمی کنید دارید زیاده روی میکنید؟فکر نمی کنید جایی که نشستید ، جای کار است؟نه جای دعواهای خاله زنک؟کاش قبل از ورود به این مکان مقدس، خود را، ظرفیتتان را.کششتان را به این مکان میسنجیدید.مطمئنن روئسای جمهور هم با وزرا اختلاف نظر دارند.مطمئنن خیلی از افرادی مثل شما با هم مشکلاتی دارند.
نقل قول کردن
+22 #6 همشهری 1395-02-29 16:41
مطمئنن خیلی از افرادی مثل شما با هم مشکلاتی دارند.آیا این درست است که شما تقی به توقی بخورد جهان را از مشکلات داخلیتان با خبر کنید؟ سیاست کار ندارید.هیچگونه سیاستی برای مهار خودتان ندارید.کاش بهتر عمل میکردید.وپخته تر از این رفتار میکردید.کاش زبانزد خاص و عام نمی شدید . کاش کاری نمیکردید که یک شخص امی و بیسواد از شما به اصطلاح باسواد خورده و ایراد بگیرد و نمیگفت که" اینها! مشکل مرا میخواهند حل کنند!؟همینهاییکه هنوز نه رسم مردمداری بلدند و نه رازداری و نه احترام؟اینهاکه تا یه ذره تشر میشنوند انگار جنایتی صورت داده؟! تمام نیروی خود را برای زمین زدنت مهیا میکنند؟همهینهاییکه برای بالا رفتنشان کمر خم کنی بالاکه میروند هیچ،کمرت را نیز میشکنند تا از آنها بالاتر نباشی؟! همینهامیخواهند مشکل مرا حل کنند؟ آنها آنقدر سرشان گرم خالی کردن زیر پای همدیگر هستند که به من بی سواد نمیرسند کمکم کنند. "
نقل قول کردن
+21 #7 همشهری 1395-02-29 16:42
برادران من! معلوم نیست فردا من باشم یاتو.برای کدامین مقام فانی میجنگید؟ تاچشم برهم زنی این دوره هم تمام میشود.وباز تو میمانی و کردارت.ودیگر هیچ.به هوش باشیم و بگوش.که زمان که بگذرد، وقتی که از این وسائل دور میشویم و به این دوران بنگریم، تازه راه حل های ساده تر و مودبانه تری پیدامیکنیم که دیگر دیر شده.و هرگز نمیتوانیم زمان را به عقب برگردانیم.چرا هم اکنون به این راه حل ها فکر نکنیم.چرا کینه.چرا سردی؟همه ما دریک مکان هستیم و امروز که مقابل هم ایستاده ایم، مطمئنن فرداکنار هم خواهیم بود.چرا که همه با هم برادریم.پس چرا اینگونه همدیگر را خراب کنیم
نقل قول کردن
+22 #8 ائتلاف؟! 1395-02-29 16:44
."ائتلاف"این دیگر هیچ معنا و مفهومی ندارد.یعنی همه چیزش را از دست داده.دیگر رنگی ندارد.یادم رفته مفهومش چیست.نمیدانم اگر فرزندانم از من معنای آنرا پرسیدند چه بگویم؟آیا حقیقت را ؟که ائتلاف یعنی تا زمانی که کارم ، هدفم ، پیش رود ، باهم متحد باشیم.و بعداز اینکه به هدفم رسیدم ، آنرا حال به هر منظوری ، کنار بگذارم و وحدت و اتحاد را فراموش کنم.و این حبل و طناب را از هم باز کنم . و تمام... یا دروغ بگویم؟ که :اهداف بلندی را بایک جمع شروع کردیم و باهم تحت هرشرایطی متحد القول باشیم.و نگذاریم این طنابی که که مارابه هم وتصل و متحد میکند ، به گردن مخالفانمان بپیچد و .... !نگذاریم هیچ گزندی به اتحادمان وارد شود؟!متحد باشیم برادران.همدل باشیم.همزبان باشیم.نه در ظاهر و به اسم . که در باطن و عمل.موفق و پیروز باشید.
نقل قول کردن
+23 #9 زود به آخرنرسیم 1395-02-30 14:41
دخترکی دو سیب در دست داشت
مادرش گفت : یکی از سیب هاتو به من میدی ؟
دخترک یک گاز بر این سیب زد
و گازی به آن سیب !
لبخند روی لبان مادر خشکید !
سیمایش داد می زد که چقدر از دخترکش نا امید شده
اما دخترک یکی از سیب های گاز زده را به طرف مادر گرفت و گفت :
بیا مامان!
این یکی شیرین تره!!!!!!
مادر خشکش زد ...
چه اندیشه ای با ذهن خود کرده بود ...!
هر قدر هم که با تجربه باشید ، قضاوت خود را به تاخیر بیاندازید
و بگذارید طرف ، فرصتی برای توضیح داشته باشد ....
نقل قول کردن
+11 #10 محمدی 1395-02-31 19:42
سلام. بنده وقتی سراغ چندنفر از اعضای شورای شهر گنبد را گرفتم گفتند قبل از اینکه شهردار مهندس قزلحه سرو صدایش در بیاد در ابتدای جلسه وقتی مصوبه یا اسنادی که قبلا با اکثریت به تصویب اعضا رسیده یود به دست مهندس عطالر یکی ازعضو شورا دادند ایشان با لحنی تند مصوبه یا اوراق را که داخل آن اسماء مبارک نیز بوده در جلوی دید همگان پرت کرده است .
حالا چطور می شود اعضای شورای شهر قبل از ادب کردن همکارشان شهردار را زیر سئوال میبرند.
تازه جنجال و دعوا پس از عزل یا پابرجا ماندن شهردار نتیجه طوری خواهد شد که شوراها به جز توقف عمران و آبادانی و خیانت برای مردم عمل دیگری را انجام نخواهند کرد.
درضمن برای مسند رئیس شورا شدن تعهد کرده بودند که هرسال یک نفر حدید انتخاب شود اما آقای پورمندی با تاکتیکی خاص و به قول خودش با تارکردن چشمان همکارانشان دوباره ریاست را صاجب شدند.به قول ترکمن ها {یول اوزاق دیر} راه دراز است ....با آرزوی اوقاتی خوش محمدی
نقل قول کردن
+17 #11 اهل گنبد 1395-03-01 19:05
اینها دیگه چشم و گوششون بسته شده.و فقط کج راهه های ساخت دست خودشونو میبینند.هرچقدر حقیقتوبراشون باز گوکنیم، اینها نه میبینند و ونه میشنوند.هرچقدر بگوییم هیهات برشما.بترسید از عاقبت رفتارتان که هرچه میکنید بازتابش برخودتان است ، هیچکدام قبول ندارند.اما.... دیری نمی پاید که بازتاب این رفتارهای ناشایستشان به خودشان برگردد.که خدابا آن است که تاکنون نه دنبال رشوه بوده . نه دنبال زدو بند . و نه دنبال مقام.که تنها با اصرار همینها پابه این عرصه گذاشته.و ما که توی این شهر هستیم ، انصافا راضی هستیم از شهردارمون.هیهات بر شوراهایی که بزرگتر کوچکتری که بماند ، از انسانیت بویی نبردند.که رفتارشان نشانگر شخصیت پوچشان است.این معضل ، نه فقط گریبان گیر گنبد است که در تمام ترکمن صحرا شیوع پیداکرده.یک بیماری جدید که مختص شوراهاست...... :-)
نقل قول کردن
+18 #12 ین دنیاخبری نیست 1395-03-01 19:07
من موندم شماها فردای روز که دیگه شورا نیستید چطور میخواهید سرتونوبالاببرید؟اصلا کی شمارو به این درجه از شهرت رسونده.آخ که راست گفتند قدیمیا. نمک میخورند و نمکدان میشکنند.مردم نشستند و فقط به رفتار شما چند ..... شورا میخندد.قابل ترحمید.خیلی. بیچاره هاییکه در عمرشون اینهمه منزلت نشده بودند ، یهو به درجه ای از شهرت رسیدند که ..... دستو پاتونو جمع کنیدبابا.... خودتونو جمع کنید.چقد خودتونو بالا کشیدید.چقد بخودتون ارج و قرب میدید.هوایی نشید.تاابدکه نمیخوایید اونجابمونید.گیرم که کاری کردید زیرپاشو خالی کردید مثلا..خوب!مطمئنن روزی میرسه که یکی همین کارارو باخود شما میکنه . البته به مراتب بدتر و شدید تر از خودتون. ;-) :-) :lol: :D آخ که چقد مضحکه رفتاراتون.باید کارمند سیرک میشدید باباجانای من. :D :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر