c_300_250_16777215_10_images_01098941.jpg

ترکمن سسی-برخی رسانه های محلی با حمله تند به بازیکن تیم ملی فوتبال درحالیکه خود او را اسطوره مذهبی خوانده بودند به تخریب شخصیت وی پرداختند

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، یکی دو روزی هست که تصاویر حضور سردار آزمون در مراسم انتخاب دختر شایسته روستوف برای وی حاشیه هایی را به همراه داشته است و هر کس که از راه می رسد برای بزرگ شدن و قرار گرفتن نامش در کنار او در رسانه ها با الفاظی ناشایست، با بزرگنمایی، اشتباه او را در حد خیانت به شهدا قلمداد می کند.

 

در مرقومه ای که در کانال یکی از سایت های محلی و از سوی یک استاد دانشگاه منتشر شد این رخداد با عناوینی همچون انگشت بر دهان ماندن گنبدی ها، اسطوره های پوشالی، زیرپا گذاشتن شئونات اخلاقی و اسلامی و شخص بازنده مطرح شده و به صورت تلویحی با منطقی بسیار خنده دار اقدام وی را بی احترامی به شهید مدافع حرم گنبدی قلمداد کرده است.

 

در این مرقومه حتی کار به فراتر از این ها نیز رسیده است و این رخداد را غیر قابل گذشت و و غیر قابل پاک شدن از حافظه مردم و صفحه روزگار برشمرده اند.

 

اما یه عنوان یک گنبدی مسلمان ذکر چند نکته ضروری است:

 

    هیچ کس در منکر بودن رفتار سردار آزمون بازیکن شایسته تیم ملی شبهه ای ندارد و قطعا منتظر عذرخواهی وی و توضیحات پیرامون حضورش در این مراسم خواهیم بود.

    نکته جالب اینجاست که چه کسی از سردار آزمون در گنبد اسطوره ساخته است؟ آنهم اسطوره ای مذهبی؟ در نابغه بودن او در ورزش فوتبال که شکی نیست و درخشش او در همین چند ماه اخیر، نشان از استعدادهای بی نظیر او دارد اما همین سایت محلی و باصطلاح مردمی بود که از سردار آزمون با خبری تحت عنوان نمازخواندن در وسط تمرینات اسطوره ای مذهبی ساخت و جالب است امروز نیز همان سایت برای بزرگ شدن و جذب مخاطب وی را با این الفاظ، خروج کرده از ارزشهای اخلاقی و اسلامی می خواند.

    نگارنده آن مرقومه تاسف بار و آن سایت محلی که امروز با ظاهرسازی بدنبال دفاع از ارزش هاست آیا با خود نیاندیشید که مقایسه رفتارها و قرار دادن این رخداد در برابر شهادت بزرگمردان خدا و مدافعان حرم خود یک جفای بزرگ به ساحت مدافعان حرم است؟ و چگونه با اطمینان یک فرد را با یک اشتباه هرچند بزرگ از دایره محبین به شهدا خارج می کنند؟

    نکته مهم دیگر این است که چگونه می شود آن زمان که بسیاری از بازیگران و کارگردانان و خوانندگان کشور یا کشف حجاب می کنند یا در جشنواره های خارجی با اقداماتی مشابه رفتار میکنند همه ساکتند؟ چگونه می شود سردار آزمون را اسطوره می خوانید اما بسیاری از بزرگان سینما و عرصه هنر را نه؟ آیا جز این است که برای بزرگ شدن تنها با شخصیت این بازیکن ملی بازی کرده اند؟

 

به هر تقدیر امیدواریم این سایت محلی ابتدا خبر اسطوره سازی از آزمون را که همچنان در صدر اخبار داغش قرار دارد از روی سایت بردارد بعد به تخریب اینگونه شخصیت وی اقدام کند.

 

نکته بسیار مهم تر این که به دوستان فعالان اجتماعی و رسانه ای تذکر می دهیم این است که باید در کنار ارائه راهنمایی به این جوان که به نوعی یکی از دستاوردهای ملی و سرمایه های کشور محسوب می شود و گوشزد اشتباهات حتی تنبیه انضباطی وی در صورت لزوم، نباید فضا را برای وی به گونه ای قرار داد که رویی برای بازگشت به شهر خود و کشورش نداشته باشد و نباید عملا وی را با دست خودمان به سمتی رهنمون کنیم که آینده رفتاری و ورزشی وی را تباه کنیم.

 

قطعا این نوشته نیز به مذاق کسانی که می خواهند از قبال تخریب سردار آزمون به نان و نوایی برسند خوش نخواهد آمد اما همه آنها را با وجدانشان تنها میگذاریم تا ضمن اینکه تکلیف خود را با افراد مشخص کنند و بدانند اگر کسی را به خاطر نماز خواندن در وسط تمرینات اسطوره کردیم با یک اتفاق نیز اسطوره ها را نابود خواهیم کرد.

 

امیدواریم این سرباز وطن در لباس تیم ملی با ارائه توضیح مناسب و عذرخواهی از مردم و با اصلاح رفتار خود بار دیگر ضمن حضور در شهر گنبدکاووس و آغوش مردم باصفای این شهر در پیراهن تیم ملی کشورمان خوش بدرخشد و شک نکنید او نیز برای عرض ارادت به ساحت شهدای عزیز و والامقام شهرش سر از پا نخواهد شناخت.

 

نویسنده:استاد دانشگاه

دیدگاه‌ها  

+1 #1 amin 1395-02-28 21:56
خوب رفته که رفته ، مگه چه اشکالی داره، اونجا که ایران نیست و سردار هم باید در مراسم های باشگاه اش شرکت کنه دیگه.
نقل قول کردن
0 #2 saeed 1395-02-29 10:47
به نظر من کار بسیار خوبی کرده . حداقل تزویر در کارش نبوده مثل بعضی ها در استخر زیر آبی بروند تو برزیل!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر