c_300_250_16777215_10_images_13950105000144_PhotoA.jpg

ترکمن سسی-معاون میراث فرهنگی گلستان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان گلستان در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت برای تمامی علاقه‌مندان رایگان است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، محمدمهدی برهانی اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان و گردشگران از موزه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی استان؛ بازدید از این اماکن به مناسبت روز جهانی موزه در تاریخ 29 اردیبهشت به صورت رایگان است.

 

وی با اشاره به اینکه 11 موزه و مکان تاریخی و فرهنگی در استان وجود دارد، این اماکن را برشمرد و افزود: میراث جهانی گنبدقابوس، سایت موزه شهر باستانی جرجان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان‌شناسی گرگان، موزه صنایع دستی گرگان واقع در خانه امیر لطیفی و موزه گمیشان با محتوای مشاغل بومی ترکمن، آداب و رسوم محلی و صنایع‌دستی از جمله این اماکن برای بازدید هستند.

 

وی موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادکتول، موزه آزادشهر و موزه مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس و همچنین بافت تاریخی گرگان را از دیگر اماکن و موزه‌های قابل بازدید برای علاقمندان عنوان کرد.

 

برهانی افزود: علاقمندان ضمن بازدید از این اماکن با مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی گلستان آشنا می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در استان گلستان بیش از 2 هزار و 500 جاذبه طبیعی وتاریخی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد با افزایش تعداد موزه‌های این استان، تمدن 7 هزار ساله این سرزمین، موزه‌ها، آثار تاریخی و میراثی این استان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده و گردشگران بیش از گذشته به این دیار فرا خوانده شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر