c_300_250_16777215_10_images_61957.jpg

تركمن سسي –استاد عبدالغفار گلدی نژاد از اهداف سفرهاي هنري و برنامه هاي خود در پيشبرد موسيقي و همكاري با استاد عظيم بردي گوكي و مراحل خلق آثار هنري مي گويد.

استاد عبدالغفار گلدي نژاد در گفتگو با عاشورمحمد رئوفي مي گويد :

معمولا سفر من به همراهی خانواده ام می باشد مخصوصا پسرانم (جیحون و محمدگلدی). و اهدافی را در نظر می گیرم که بدون اولویت اشاره می کنم .هدف از سفر در وهله نخست اندكي استراحت و دوري از فشارهای روحی روانی است.جمله معروفی است که می گویند هر تغییر و تحولی به اندازه استراحت خوب است.مسافرت از هرنوعی که باشد باعث می شود که هر چند به مدت کوتاه، از زندگی عادی و تکراری دور شده و باعث تجديد روحيه و دریافت انرژی مثبت می گردد.


سفر باعث می شود با افراد جدیدی ملاقات کرده و ارتباط جدیدی با دیگران ایجاد کنیم، که باعث تجربیات بیشتری می شود.که هدف مهم مادر این سفر ایجاد ارتباط با هنرمندان و مربیان دانشگاهها و کنسرواتورهای معتبر و داشتن ارتباط مستقیم با اساتید به صورت حضوری مستمر می باشد.


این روش تا به امروز بی شک موثرترین روش پیشبرد موسیقی بوده است.هر وقت خوشبین بودیم، هر وقت قابلیت پذیرش همدیگر را داشتیم، وهر وقت توانستیم زیبایی های همدیگر را ببینیم، اتفاق خوبی در جامعه ما رخ خواهد داد.
ماهیچ وقت تحت تاثیر شهرت ، قابلیت و موقعیت خود قرار نگرفتیم و خیلی از موارد و خصوصیات مشترکی میان ما (پسرانم جیحون و محمدگلدی ) و عظیم بردی گوگ وجود دارد که ما را به هم نزدیکتر می کند.


استاد عظیم بردی گوکی را بی شک اکثر هنرمندان می شناسند. ایشان علاوه بر خصوصیاتی که بر شمردم ، یکی از پرتلاش ترین و با ذوق ترین و نیز یکی از معروف ترین هنرمندان منطقه در رشته مینیاتور،نقاشی، و خطاطی می باشد.
بنده شاهد بودم مشتاقان اثر ایشان را اکثرا مسئولین بلند پایه کشور ترکیه و هنرمندان بنام خریداری می کردند. و یاد آوری می کنم ایشان گذشته از حرفه ای که ذکر کردم، به موسیقی علاقه خاصي  دارند که در این زمینه ابتكار و خلاقیت سرشاري نیز دارند.


یادم هست که ایشان از کودکی به خوانندگی و نوازندگی دوتار علاقه مند بودند. زماني ما در مراسمی اجراي برنامه داشتیم به شدت علاقه نشان می داد که یاد بگیرد (فکر کنم عظیم چند سال از من کوچک تر باشد ) ولی ندیدم حضورا از کسی یاد گرفته باشد.


با مرحوم استاد منصور صبوحی (روحش شاد باشد) رفت و آمد داشت و استاد بایلی تکه را خیلی قبول دارد.

c_300_250_16777215_10_images_61955.jpg
و نمونه خلاقیت ایشان همین آهنگ باکلام قره گوزلیم می باشد ،که کلام و آهنگ از خود ایشان می باشد. یکی ازخصوصیات بسیار پسندیده ای که من در ایشان سراغ  دارم بی ادعا بودن و فروتني و صبوری بیش از اندازه می باشد، که به هر کسی که با ایشان در ارتباط باشد تاثیرات مثبتی می گذارد.


 معمولا در آهنگهای باکلام ابتدا سازنده آهنگ پس از ساختن آهنگی که شاید فعلا کامل نشده باشد، اگرخود ،شعری در خور این آهنگ نسروده باشد از شاعری که ترانه می سراید و قبولش دارد کمک می گیرد ولی در این آهنگ چنین اتفاقی نیفتاد، چون شعراین آهنگ نیزازخودایشان است .


اما تنظیم یک آهنگ که البته خود سازنده آهنگ در نظر می گرد که چه کسی باشد (..معمولا نوازنده ای که از نظر احساسی و فکری به آهنگساز نزدیک باشد)، وسپس نوازنده یا نوازندگانی که باید به اجرای اثر در استودیو بپردازند را انتخاب میکند، سپس آهنگساز با یکی از هنرمندان عرصه موسیقی که ترجیحا از دوستان اهنگساز یا تنظیم کننده است به عنوان ناظر ضبط که باید به چیدمان صدای سازها و صدای خواننده  با ترتیبی دلنشین که اصطلاحا به این کار میکس می گویند بپردازد  البته بارسنگین مواردی که قید شد به دوش محمدگلدی که خواننده آهنگ نیز می باشد بود. و به این ترتیب یک آهنگ باکلام  دلنشین (مانند قره گوزلیم) ساخته می شود.


در پايان از دوست بسیار گرامی و فعال در عرصه هنر و اطلاع رساني، عاشر محمد رئوفی که همیشه و درهمه حال معرف و مشوق هنرمندان بوده و می باشد تشكر مي نمايم.

c_300_250_16777215_10_images_61956.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر