c_300_250_16777215_10_images_62143.jpg

ترکمن سسی - اسماعیل آخوند قدیری مدرس حوزه علمیه ربانیه چنارلی ، با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی در سال نو شمسی بر ضرورت حفظ حرمت اماکن زیارتی تاکید کرد.

این عالم دینی گفت: دین اسلام هیچ مخالفتی با انجام سفر به جاهای دیدنی وگشت وگذار ندارد، لیکن متاسفانه درسالیان اخیر مشاهده شده است که برخی خانواده ها و مخصوصا جوانان با بیتوته  کردن دراماکن زیارتی و محیط قبرستان های عمومی، این قبیل مکان ها را به عنوان تفرج گاه های خود انتخاب می کنند.
این مدرس وعالم اهل سنت ترکمن با بیان مطلب فوق افزود:مردگان نیز مانند انسان های زنده حرمت دارند.قبرها هم حرمت دارند بنابراین نباید با بی احترامی نسبت به اولیاء الله و کسانی که امروز دربین ما نیستند حرمت آنها را زیرسوال ببریم.
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم امتش را از انجام این کار منع کرده است و نباید محیط های اماکن زیارتی و قبرستان های عمومی را  وسیله بازی و شادی کودکان مان قراردهیم.
اسماعیل آخوند قدیری رعایت قوانین رانندگی از سوی والدین وحفظ حجاب اسلامی خانواده ها را در طول سفرهای نوروزی بسیار ضروری دانست وافزود:درنظرداشته باشید حفظ حجاب نشانه دهنده فرهنگ اقوام مختلف است.انجام سفرخوب است به شرط آن که به حقوق سایرین تجاوز نکنیم.
به طبیعت احترام بگذاریم و به بهانه نبود مسجد و یا ضیق وقت خواندن نمازهای یومیه را به فراموشی نسپاریم .زیرا فرد مسلمان درهر لحظه و حال خواندن می بایست نمازش را بخواند و از عبادت خالق غافل نماند.
وی  تاکید کرد: عمر انسان در هر حال و شرایط  سرانجام روزی به پایان می رسد و باید درپیشگاه خداوند متعال حضور یابد.مکانی که نمی توان دزدی ها، خیانت ها و بدی ها را پنهان کرد.درآنجا نمی شود منکر انجام کارهایی شد که دراین دنیا انجام دادیم.در پیشگاه خداوند متعال کارها با زرنگی پیش نمی روند.
درآن روز کسانی که نماز جماعت را ترک کرده و رو به منکرات آورده اند و همه آنهایی که به عمل حرام مبتلا گشته اند نتیجه اعمال شان آشکارخواهد شد.
آخوند قدیری با بیان این که خداوند کریم برای رستگاری انسان ها راه های زیادی را نشان داده است تصریح کرد:شکرگذاری بعد ازخوردان غذا،تسبیحات قبل ازخواب و برجایی آوردن سنت ها نمونه اعمالی هستند که سبب می شوند به ما پاداش زیاد داده شود و این جدا از پاداشی است که با برجایی آوردن فرضیات نصیبمان می شود.
پیروان ادیان گذشته ازاین همه امتیازی که به آخرین امت داده شده است برخوردار نبودند وما به وسیله این امتیارت     می توانیم در دنیا وآخرت پاک ترین زندگی را داشته باشیم.پس برای رسیدن به سعادت و خوشبختی نیازی نیست که منحصرا اعمال خاصی را به انجام برسانیم و برای هر عملی پاداش درنظر گرفته می شود.
سخنران مسجد جامع  چنارلی یادآورشد:مال و اولاد سرمایه هایی هستند که تنها درحیات انسان می توانند درکنارش باشند لیکن عمل صالح در داخل قبرنیزهمراه انسان خواهد بود وهیچ گاه شخص را تنها نمی گذارد.
آخوند قدیری خواندن نماز تهجد درنیمه های شب را جزو سنت های حسنه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب گرامی ایشان دانست وبیان داشت:آیا ما درنیمه های شب نماز خوانده ایم؟آیا نسبت به والدین خود محبت و احسان کرده ایم؟آیا از یتیم ومسکین دستگیری نموده ایم؟
بدانید که صدقه دادن و اطعام فقرا هرچند به مقدار اندک اگر از روی خلوص نیت و با رضایت قلبی باشد خشنودی خداوند تبارک و تعالی را برایمان به ارمغان می آورد.
بنا به عقیده این عالم اهل سنت،فرزندان در رفتارهایشان ازپدرها ومادرها تبعیت جسته وخوب یا بد بودن شان به اعمال والدین ارتباط پیدا می کند.
طاهر جانی ،خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اهل سنت ایران و سیاست

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر