c_300_250_16777215_10_images_63544.jpg

ترکمن سسی - مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در شرق استان گلستان اعلام کرد: وقوع آتش سوزی، حداقل 60 هکتار از مزارع گندم را در نزدیکی روستای آق قمیش این شهرستان از بین برد.

به گزارش ترکمن سسی ، حبیب الله زارع عصر امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی بعد از ظهر امروز از محل پل 14متری در نزدیکی روستای آق قمیش و در مزارع حاشیه جاده به سمت روستای قرق رخ داد که با حضور نیروهای آتش نشانی شهرداری گالیکش، دهیاری روستای آق قمیش و نیروهای منابع طبیعی، آتش مهار شد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، آتش از محل توقف یک دستگاه کامیون آغاز شده و با سرایت به مزرعه گندم ، یک دستگاه کمباین نیز که در مزرعه بود در آتش سوخت و علاوه بر آن به بخشی از جنگل های منطقه نیز سرایت کرد.
زارع با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی در محل وقوع آتش سوزری حضور دارند، تصریح کرد: آتش هم اکنون به طور کامل اطفا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: برآورد تولید محصول در هر هکتار در منطقه ای که آتش سوزی واقع شده حدود 4 تن در هکتار است و برآورد اولیه خسارت، از بین رفتن حداقل 240 تن گندم به ارزش بیش از سه میلیارد ریال است.
آتش سوزی مزارع در فصل درو ، یکی از تهدیداتی است که مزارع گندم را تهدید می کند و همه ساله در منطقه شرق استان گلستان از جمله شهرستان گالیکش، وقوع حریق در مزارع خسارت هایی را به مزارع آماده برداشت گندم وارد می کند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر