c_300_250_16777215_10_images_64051.jpg

تركمن سسي - امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس روز نهم تيرماه در سخنان پيش از خطبه با اشاره به رواج برخي ناهنجارهاي اجتماعي در جامعه گفت: امروزه برخي مراسمات ديني از جمله ازدواج با هزينه هاي هنگفت و به دور از فرهنگ اسلامي برگزار مي شود و رواج اينگونه اعمال نشان از كم رنگ شدن ايمان و تقوا در ميان برخي از قشرهاي جامعه و بخصوص نزد والدين آنان است.

آخوند عبدالكريم جاور افزود:‌ برپايي اينگونه مراسمات، انحراف از سفارشات ديني و شرعي بوده و رواج آن نيز براي جامعه خطرناك خواهد بود.
وي اظهارداشت:‌ علت اصلي بروز ناهنجاري اجتماعي در شيوه تعليم و تربيت خانواده ها نهفته است و در درجات بعدي روابط و مسائل اجتماعي،‌فرهنگي و... كه مسئولين مربوطه بايد با تعامل، همفكري و بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در جهت پيشگيري و رفع اين معضلات برنامه ريزي و اهتمام ورزند.
آخوند جاور نقش والدين در تعليم و تربيت فرزندان را بسيار حساس و با اهميت برشمرد و افزود: بستر اصلي شكل گيري شخصيت هر فرد خانواده است و اولياء نقش كليدي در تربيت ديني فرزندان دارند.
وي گفت: مومنين و بخصوص والدين بايد خود را به ايمان و تقواي الهي مسلح كند و فرزندان خود را در مكتب قرآني تربيت و هميشه اصول و احكام ديني را به آنان متذكر شوند.
خطيب جمعه اهل سنت گنبدكاووس در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه حكمت خلقت، بندگي و عبادت خداوند است افزود: همه احكام ديني و موازين شرعي كه براي رستگاري بشريت مقرر شده با محوريت اطاعت، بندگي و عبادت خداوند است.
وي افزود: عبادت خداوند هم تابع شرايط خاص و زمان هاي معيني است و همه اين احكام و موازين ديني، هدفمند و درجهت جلوگيري از انحراف انسان ها و هدايت جامعه مي باشد.
وي به مومنين و نمازگزاران توصيه كرد؛ در برگزاري آيين ها و مراسم هاي اجتماعي، موازين ديني و شرعي را رعايت كنند و تحت هر عنوان و يا شرايطي زير بار اصراف و هزينه هاي سنگين نروند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر