c_300_250_16777215_10_images_64282.jpg

ترکمن سسی - دبیر مجمع همدلان توسعه گلستان با گلایه از سنگ اندازی برخی ها در مسیر فعالان اصلاحی و با انتقاد از عدم باور و عدم حمایت از نمایندگان منطقه، خطاب به همه فعالین سیاسی، اجتماعی،  فرهنگی و نخبگان و روشنفکران ترکمن صحرا می گوید :

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عبدالغفار رادمهر ، دبیر مجمع همدلان توسعه گلستان در کانال مجمع می نویسد:

زمانی فکر می کردم که در تمام عرصه ها می توان همه آدمیان را راضی نگه داشت!..  با خصوصیات اخلاقی و منش انسانی، می توان دل همه را تسخیر کرد!.. اما، از یک نکته غافل بودم که همهٔ آدمیان در کنار منافع بشری، در تعارض منافع شخصی با هم هستند. برخی با اعتقاد به تفکرتان، شما را همراهی می کنند، اما، برخی دیگر، با علم به صداقت و اصالت و ذات تفکرتان، در مقابلتان قدعلم می کنند، چون منافع فردی خود را در خطر می بینند.

منافع جمعی جامعه مقدم بر منافع فردی است
البته، معتقدم که منافع جمعی جامعه مقدم بر منافع فردی است، که همگان این شعار را می دهیم. اگر، ما، به جایگاهی از پست و مقام برسیم، ولی به آمال و آرزوهای یک ایل، یک جامعه، یک نهاد، نتوانیم جامهٔ عمل بپوشانیم و هیچ دردی از مشکلات آنان را دوا نکنیم، آن پست و مقام، هیچ ارزشی نخواهد داشت.


می خواهیم حرکتی را آغاز نماییم، یک حرکت سیاسی و اجتماعی، البته، چند صباحی ست که آغاز شده است، با تعامل برخی نخبگان و روشنفکران. اما، ماجرای حرکت قطار و سنگ اندازی ... در اینجا مصداق پیدا می کند که ؛ چرا با ترکیب جمعیتی کم در ایران ۸۰ میلیونی نمی توانیم پا به پای هم حرکت کنیم!؟

چرا برخی در مسیر حرکت اصلاحی ما و توسعه منطقه سنگ اندازی می کنند
با آن که می دانیم هیچ تضاد منافعی را برای مطالبات ترکمن صحرا به لحاظ حقوقی متصور نیستیم، اما، چرا نسبت به حرکت اصلاحی ما، از سوی برخی خودی ها سنگ اندازی می شود؟ مشکل در کجاست!؟؟ چرا برخی می خواهند مانع حرکت رو به جلوی فعالین راستین جامعه بشوند؟ چرا برخی می خواهند افرادی را که هیچ عکس العملی نسبت به تغییر و تحولات منطقه از خود نشان نمی دهند، به جامعه تحمیل نمایند؟


چرا برخی می خواهند از قبل افراد دیگر به مطامع و آمال شخصی خود برسند؟ چرا برای صداقت و پاکی افراد، جایگاهی تعریف نشده؟
چرا نمی آییم همدیگر را به جلو هُل  بدهیم و همنوع مان را به بالاتر و به بزرگی برسانیم تا دست گیر دیگران شویم؟ چرا در چاله و چوله های سخت زندگی، از پاهای همدیگر آویزان می شویم؟ چرا دست های یکدیگر را با صمیمیت نمی گیریم تا همگی بتوانیم از این فراز و نشیب های سیاسی، سربلند بیرون بیاییم؟  


دوست ندارم که مسائل و موضوعات سیاسی و اجتماعی ترکمن صحرا را از زاویه منفی نگاه کنم! می خواهم که همیشه تصویر ذهنی مثبت از پیرامون خود داشته باشم. اما، نادیده گرفتن یکدیگر و عدم خودباوری نخبگان و روشنفکران را نمی دانم از چه زاویه ای توجیه نمایم؟

تا کی می خواهیم از نمایندگان خودی انتقاد نماییم
عزیزان، دیگر بس است!.. آستین ها را بالا بزنید. تا کی می خواهیم از نمایندگان خودی انتقاد نماییم؟ بگذاریم در حد توانشان برای منطقه زحمت بکشند!.. مگر دیگر نمایندگان غیرخودی، چه کار شق القمر نموده اند که نمایندگان خودی نکرده اند!؟ چه کسی، خود را مبرا از عیب و نقص می داند!؟ همه ی ما، نقطه ضعف ها و نقطه قوت هایی داریم. چرا کمک نمی کنیم که نقطه ضعف ها را ترمیم نماییم و نقطه قوت ها را توانی مضاعف دهیم.؟

راه درازی در پیش داریم!
برای اولین بار آمدیم که در ترکمن صحرا فارغ از تمام تنش ها و دغدغه های سیاسی دیگر احزاب استانی و کشوری، خواستیم که خودمان یک تشکل سیاسی، اجتماعی داشته باشیم و پیگیر مطالبات ترکمن ها از طریق یک تشکل واحد بشویم. متأسفانه، احساس می کنم با اتفاقات و بحث ها و گفتمان های تخریبی برخی از دوستان و یاران در چند روز اخیر، راه درازی در پیش داریم!..


تا کی می خواهیم دست های خود را به سمت دیگر احزاب و تشکل های سیاسی برای پیگیری مطالبات و حق و حقوق خود، دراز نماییم؟ تا، کی می خواهیم در احزاب سیاسی مرکزنشین غوطه ور گشته، در وادی آنان پرسه بزنیم، بی آن که کمترین منافعی را برای ما در نظر بگیرند و متصور شوند؟  تا کی می خواهیم که احزاب سیاسی مرکزنشین ، از اقوام به عنوان یک ابزار استفاده  کنند؟


دستان گرم و صمیمی ما ( مجمع همدلان ) به سوی تک تک عزیزان ترکمن صحرا، فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... دراز و با آغوش گرم پذیرای استقبال از بزرگواران می باشیم. زانوانم در برابر پیشگاه عزیزان، بر زمین خورده است و دستانم به سوی آسمان است.
 
عبدالغفار رادمهر
دبیر مجمع همدلان توسعه گلستان (جبهه متحد همدلان صحرا)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر