c_300_250_16777215_10_images_65122.jpg

تركمن سسي- مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: علاوه بر مسائل عمرانی در روستاها بحث اقتصاد و توسعه آن در دستور کار ما قرار دارد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاري مهر، علی نصیبی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نشست رسانه ای ما هر سه ماه یک بار برگزار می شود و در آن به گزارش عملکرد می پردازیم.
وی ادامه داد: دفتر امور روستایی زیر مجموعه معاونت عمرانی استانداری است و در سال گذشته تمرکز بیشتر بر مسائل عمرانی بود ولی با توجه به نامگذاری امسال، بر روی توسعه اقتصادی و رونق کارآفرینی و اشتغال متمرکز شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تأکید کرد: ۴۰ دستگاه در امور روستایی دارای وظیفه هستند، تعاون، جهادکشاورزی، بهزیستی، میراث فرهنگی و گردشگری و...، بنابراین وجود یک دستگاه هماهنگ کننده بین دستگاه ها ضروری بود که انجام گرفت.
نصیبی افزود: جلسات فعالیت کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان شروع شده و هر دو ماه یکبار تشکیل می شود.
وی بیان کرد: هشت هزار و ۸۶۹ دهیاری در سطح استان و بیش از سه هزار و ۲۰۰ عضو شورای روستایی داریم، مسائل مربوط به این ها از نظر ساماندهی و آموزشی بسیار مفصل است و انتخاب دهیاران نیز زمانبر است.
وی همچنین به جمعیت استان اشاره کرد و گفت: جمعیت استان براساس سرشماری سال ۹۶، یک میلیون و ۸۶۸ هزارو ۸۱۹ نفر است که ۸۷۱ هزارو ۵۴۶ در روستاها زندگی می کنند، درصد جمعیت روستایی ۴۶/۷ است.
بیشترین جمعیت روستایی در گنبد است
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: بیشترین جمعیت روستایی در شهرستان گنبد با ۱۹۳ هزارو ۶۷۱، شهرستان گرگان ۱۱۴ هزار و ۸۳۷ نفر و شهرستان آق قلا ۹۰۰ هزارو ۶۱۴ نفر است.
وی در خصوص کمترین جمعیت روستایی نیز گفت: کمترین جمعیت در بندرگز با ۱۸ هزارو ۷۳۸ نفر، بندرترکمن با ۲۶ هزارو هشت نفر و کردکوی با ۳۱ هزارو ۳۸۹ هستند.
نصیبی با بیان این که تعداد روستاهای استان ۹۳۵ تاست، بیان کرد: ۹۳۲ شورای روستایی داریم که از این تعداد ۸۸۹ تا صاحب دهیاری هستند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش دهیاری های استان ۸۵۵ هزار و ۸۳۸ نفر است.
نصیبی توضیح داد: پرجمعیت ترین روستای استان، گدم آباد در بخش مرکزی گنبد با جمعیت هشت هزار و ۲۵۰ و کمترین روستا در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیاه مرزکوه از بخش کمالان علی آباد با ۵۱ نفر و روستای درآسیاب گرگان با زیر ۲۰ خانوار و دارای شورا، ۳۵نفر جمعیت دارد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: دهیاری ها مانند شهرداری ها داری درجه هستند و درجه آن ها بین ۱ تا ۶ است که این درجه براساس وسعت، درآمد و جمعیت تعیین می شود.
وی ادامه داد: پنج روستای خواجه نفس گمیشان، گدم آباد گنبد، دوزین مینودشت، محمدآباد گرگان و آق قای گنبد در سطح کشور دارای درجه ۶ هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر