c_300_250_16777215_10_images_65477.jpg

تركمن سسي - پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس روز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی شهرستان و مسئولان استان گلستان برگزار شد.


به گزارش تركمن سسي ، دراین مراسم که روز شنبه و درهوایی بارانی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار، معاونین و برخی مدیران کل استان، ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت، فرمانداران و اقشار مختلف مردم از شهرها و روستاهای مختلف استان و منطقه گنبدکاووس حضور داشتند.
مراسم تشییع پیکر امام جمعه سابق گنبدکاووس از مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهر آغاز و تا میدان مرکزی شهر گنبد ادامه یافت و در ادامه با حضور مردم و مسئولان به امامزاده یحیی بن زید (س) این شهرستان منتقل و آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نماز اقامه کرد.
پیکر امام جمعه سابق گنبدکاووس در ادامه در محوطه بیرونی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) این شهرستان به خاک سپرده شد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان درحاشیه این مراسم به خبرنگاران، گفت: مرحوم حجت الاسلام سبحانی که بیش از دو دهه کسوت امامت جمعه شهرستان بزرگ و حساسی مثل گنبدکاووس را عهده داشتند، روحانی سلیم نفس، شایسته، بی ادعا و ساده زیست به معنای واقعی کلمه بود.
امام جمعه گرگان افزود: این روحانی فاضل مرجعی برای همه اقشار مردم بود و مردم منطقه به ایشان علاقه خاصی داشتند و امیدواریم با اولیای الهی محشور و در بهشت همنشین نبی مکرم اسلام (ص) و آل ایشان باشد.
استاندار گلستان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تسلیت رحلت امام جمعه سابق گنبدکاووس، گفت: براساس اخبار و اذکاری که از علمای استان و منطقه درخصوص این عالم ربانی شنیدم، مرحوم حجت الاسلام سبحانی در مدت امامت جمعه خود اقدامات فرهنگی زیادی درمنطقه انجام دادند.
سیدمناف هاشمی افزود: ایشان از یاران مقام معظم رهبری و از امامان جمعه عالی گلستان بودند و بیشتر علما و روحانیون چه شیعه و چه اهل سنت استان با او مانوس بودند و امیدواریم راه این مرحوم توسط علمای دین ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس که افزون بر 22 سال امامت جمعه این شهرستان را برعهده داشت، مرداد سال گذشته به دلیل کهولت سن از منسب امامت جمعه کنار رفت.
حجت الاسلام سبحانی که از چند ماه پیش به دلیل بیماری تنفسی و ریوی در بیمارستان بستری بود، بامداد دیروز جمعه دوم آذرماه و درسن 74 سالگی دعوت حق را لبیک گفت./ ايرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر