c_300_250_16777215_10_images_1_0001.jpg

ترکمن سسی- رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور گفت: علما و عالمان سنگربانان و مرزبانان اعتقاد و باورهای مردم و جامعه هستند.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجه الاسلام و المسلمین خیرخواه در آیین فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی اعظمی گمیشان گفت: همانطور که امروز نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در گوشه گوشه این مرز و بوم در تلاش هستند تا امنیت و آرامش کشور برقرار باشد، علما و روحانیون نیز بعنوان دیده بانان، سنگربانان و مرزبانان اعتقاد و باورهای مردم وظیفه دارند از آنها حفاظت کنند و با شبهات و انحرافات مبارزه نمایند.


وی افزود: از ویژگی های اصلی انبیاء الهی هدایت و راهنمایی مردم و دعوت به تزکیه نفس بود تا انسانها را از مسیر ظلمت و تاریکی که شیاطین و ایادی آنها قرار داده اند به سمت نور و بندگی خداوند هدایت کنند.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های شمال کشور با تاکید براینکه، علم نور است و در قلب هر کسی قرار نمی گیرد مگر اینکه دل پاک و رابطه اش با خدا برقرار باشد، افزود: یکی دیگر از وظایف علما دفاع از دین و مبارزه با تفرقه و اختلاف در جامعه بود و طلاب و فارغ التحصیلان باید با الگو قرار دادن ویژگی های اولیا و انبیاء الهی، وظیفه و رسالت آنها است که جامعه را به وحدت و همدلی بیشتر سوق دهند.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند،  علما را اکرام کنید، اظهار کرد: علما وارثان انبیاء هستند و اگر کسی به علما و دانشمندان احترام و تکریم نماید در واقع به خداوند متعال و رسولش اکرام و احترام نموده است.


وی تصریح نمود: بنا به آیات و روایات خداوند متعال، فلسفه اصلی خلقت آفرینش را علم و دانش قرار داده است و مهم ترین و اساسی ترین فلسفه بعثت انبیاء اصلاح جامعه بوده است.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های شمال کشور، تصریح نمود: آگاهی و معرفت بخشیدن به جامعه از اهداف دیگر انبیاء الهی بوده است و حتی انجام عبادات با معرفت و آگاهی، ارزش و ثوابش بیشتر است.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تفقه در دین فقط فقه نیست، بلکه عالم باید آگاهی و آشنایی لازم با تمام معارف و احکام دین داشته باشد.


وی گفت: ایمان و علم دو بال برای عالم هستند و اگر عالم عامل باشد و به آنچه که می گوید عمل کند در جامعه نیز بر مخاطب و مریدانش اثرگذار خواهد بود.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های شمال کشور با تاکید براینکه، دشمن هر لحظه درصدد است که با ایجاد شبهات تفرقه ایجاد کند، تصریح نمود: امروز جامعه نیاز به افراد متخصص و آگاه دارد و از اینرو لازم است که علما، روحانیون و طلابی که فارغ التحصیل می شوند در سطحی باشند که بتوانند نیازها و اقتضای جامعه را درست درک کرده و به شبهات پاسخ بدهند.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه تاکید نمود: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی توکل و تکیه گاهش الله تعالی باشد، قطعا می تواند از سختی ها و بحران های سخت عبور کند، زیرا انسان متوکل، انسان موحد است و در زندگی اش یاس و نا امیدی معنایی نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر