c_300_250_16777215_10_images_1_69626.jpg

ترکمن سسی- استاندار گلستان با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، گفت: کارگروه ویژه در کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان تشکیل می‌شود.


به گزارش ترکمن سسی ، سید مناف هاشمی ظهر امروز در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: با تخصیص 10 برابری اعتبارات در بخش آسیب‌های اجتماعی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان سال در استان گلستان هستیم.
استاندار گلستان تاکید کرد: پارسال اعتبار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک میلیارد تومان بود که امسال این اعتبار با 10 برابر افزایش به 10 میلیارد تومان رسید.
وی تصریح کرد: 5 میلیارد تومان از این اعتبارات در بخش حاشیه‌نشینی هزینه می‌شود و 5 میلیارد هم در بخش کاهش طلاق، مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های دیگر هزینه خواهد شد.
هاشمی با اشاره به اینکه هر دستگاهی که این اعتبارات را دریافت می‌کند باید سند و مدرک ارائه دهد، افزود: ما امیدواریم هر میزان که در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌دهیم چندین برابر آن را دستگاه‌ها بودجه بگذارند تا بتوانیم با معضلات و آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه باید با ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و حمایت از گردشگری در استان زمینه اشتغال پایدار را در استان گلستان ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: کارگروه در کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل می‌شود که این کمیته مصوبات را پیگیری می‌کنند و نماینده عالی استاندار هم در این کمیته حضور دارد./ تسنیم

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروندی از شمال بندر 1397-08-29 20:05
شب آرام آرام از راه می‌رسد و من در حاشیه شهر از خانه‌هایی عبور می کنم که هر کدامشان به امید روشنایی فردایشان چراغ خانه که نه چراغ سقف بالای سرشان را خاموش می‌کنند اما اگر فردا با یک باد و باران چراغ خانه‌شان روشن نشد اگر مادر خانه مریض شد و به بیمارستان نرسید اگر خانه‌ای اتش گرفت و آتش نشانی نتوانست خدمت رسانی کند، اگرجوان خانه به دام اعتیاد افتاد....

در زمینه ظاهری یا همان کالبدی می توانیم به سرعت خدماتی مانند خیابان سازی و زیرساخت ها را انجام دهیم اما در حوزه محتوایی باید نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی ما توجه ویژه کند.

بر اساس برنامه های چهارم و پنجم توسعه مقرر شد سالی 10 درصد از مشکل حاشیه نشینی حل شود و اکنون باید به صفر می رسید در حالی که در این مدت فقط 13 درصد از اهداف، محقق شد.


اصل این است که باید وجود سکونتگاه‌های غیررسمی را به رسمیت بشناسیم و باور داشته باشیم که ساکنان این مناطق ایرانی و هموطن ما هستند و مانند همه ما کرامت دارند، ما باید با آنها رفتاری کریمانه داشته باشیم و مانند عنصر زائد با آنها رفتار نکنیم.
نقل قول کردن
0 #2 شهروندی از شمال بندر 1397-08-29 20:07
به نظر می رسد دستگاههای مسئول و در راس آنها شورای شهر و شهرداری نیز معضلات حاشیه نشینی شهر بندرترکمن را به طور جدی در برنامه کاری خود قرار نداده و این معضلات به مروز زمان انباشته شده به نحوی که در آینده تبدیل به یک بحران اجتماعی خواهد شد.

در این خصوص پیشنهادات زیر برای بهبود اوضاع حاشیه نشینان ارائه می شود:

- تشکیل سازمان ها و نهادهای مردم نهاد جهت پیگیری حقوق شهروندی این مناطق

- زمینه سازی و تشویق بخش خصوصی در عرضه مساکن ارزان قیمت در مناطق حاشیه نشین

- تخصیص بودجه‌های عمرانی بیشتر برای کاهش مشکلات حاشیه نشینی.

- تامین اعتبارهای لازم برای ایجاد تأسیسات زیر ساختی مانند آب لوله کشی، ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، بهبود شبکه‌های حمل و نقل

- زیباسازی مسیر محل شنا بعد اتمام پروژه دیواره چینی کانال جهت جذب گردشگر که قطعا باعث رونق اشتغال و کسب و کار خواهد شد.


- ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای حاشیه‌نشینان به خصوص در بخش های تولیدی.
نقل قول کردن
0 #3 شهروندی از شمال بندر 1397-08-29 20:08
تقویت درآمد و بهبود کیفیت زندگی شهروندان حاشیه نشین و گسترش عدالت اجتماعی برای تمام گروه‌ها



وپیشنهادهای فراوان دیگر که اگر عملیاتی نشود ارائه هزاران پیشنهاد نیز فایده ای ندارد.
باتشکر:عبدالستارکم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر