c_300_250_16777215_10_images_70228.JPG

ترکمن سسی - ارازمحمد خرمالی مدیر رادیو ترکمنی ظهر سه شنبه در نشست رسانه ای تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت و مناطق قومی و مرزی  اظهار کرد : امروزه عرصه رسانه و ارتباطات بسیار پر اهمیت است و رقابت شدیدی در این زمینه وجود دارد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی ، وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی فقط روزی نیم ساعت برنامه رادیو ترکمنی پخش می شد ، خاطر نشان کرد : امروز به برکت انقلاب و نظام اسلامی رادیو برونمرزی ترکمنی روزانه ۹ ساعت برنامه روی آنتن می فرستد و شنوندگان بسیاری در کشورهای ترکمنستان ، افغانستان و میان ترکمن های چین دارد.
 خرمالی افزود : شنوندگان رادیو برونمرزی ترکمنی در تماس های خود خواستار پخش برنامه های مذهبی هستند به ویژه برنامه پاسخ به سوالات مذهبی در شب های ماه رمضان که شنوندگان پرشماری دارد.
 مدیر رادیو ترکمنی تصریح کرد : این اشتیاق شنوندگان وظیفه ما را سنگین تر می کند و برای تاثیر گذاری بیش از پیش و در رقابت با گسترش شبکه های ماهواره ای ترکمنی زبان در ترکمنستان ، ادامه برنامه های رادیو برون مرزی به صورت تصویری احساس می شود.
 وی در خصوص تاریخچه برنامه های رادیو برونمرزی ترکمنی اظهار کرد : از سال ۱۳۶۲ رادیو ترکمنی به صورت برون مرزی با روزی یک ساعت برنامه آغاز شد و اکنون با پخش روزی ۵ ساعت برنامه داخلی با تاکید بر تقویت فرهنگ بومی و موسیقی سنتی و ۴ ساعت برنامه برونمرزی با موضوعات خبر ، تفسیر خبر و برنامه های مذهبی مخاطبان بسیاری دارد.
 خرمالی با بیان اینکه در کشور ترکمنستان محدودیت استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی وجود دارد جامعه سنتی آنجا حدود ۷۰ درصد شنونده رادیو هستند و ظرفیت تقویت رادیو برونمرزی وجود دارد.
 وی تصریح کرد : در برنامه های رادیو ترکمنی صرفا مسایل و مباحث دینی و مذهبی اهل سنت مطرح می شود و طرح مسایل اختلاف انگیز را دنبال نمی کنیم.
 خرمالی گفت : با توجه به فعالیت گروههای تندرو و افراطی در کشور افغانستان برای شنوندگان ترکمن آنجا برنامه هایی با محوریت دیدگاه های اعتدالی ارایه می کنیم که با استقبال شنوندگان همراه بوده است.
ارازمحمد خرمالی درباره میزان تاثیر برنامه های برونمرزی ترکمنی یادآور شد : در تماسی که یکی از مخاطبان از کشور ترکمنستان با برنامه داشت اظهار کرد که به مدت ۳۵ سال برنامه های پاسخ به سوالات مذهبی شب های رمضان را به صورت مکتوب جمع آوری نموده و همین شنونده قصد انتشار آن برای استفاده سایر ترکمن ها را داشت.

دیدگاه‌ها  

0 #1 صحت گلدی ساعدی 1402-01-15 02:15
رادیوترکمن روباموبایل موقع سخرپیدانکردم کمک کنید09151882655هرسال بانرم افزارسپهرمیشدامسال نمسچیشه
نقل قول کردن
0 #2 صحت گلدی ساعدی 1402-01-15 02:16
رادیوترکمن روموقع سحرنمیتونم پیدا کنم لطفاً هرچه سریعتر کمک کنید09151882655
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر