c_300_250_16777215_10_images_1_71855.jpg

ترکمن سسی - رضا محمدخانی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گلستان گفت: با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، حتما امسال و یا سال آینده لیگ کشتی گورش را استارت می زنیم.


 کشتی سنتی گورش در بین ترکمن ها از زمان های قدیم طرفداران زیادی داشته است .در حال حاضر در منطقه ترکمن صحرا صدها جوان کشتی گیر وجود دارد و در تمام فصول سال زیر نظر پیشکسوتان این ورزش فعالیت دارند. به ویژه در تابستان ها هر هفته در مسابقات محلی که به مناسب جشن های عروسی و یا مناسبت های دیگر برگزار می شود با شور و شوق و آمادگی از کناره های دریای خزر تا راز و جرگلان در خراسان شمالی برای شرکت در مسابقات گورش حضور می یابند.
در سال های اخیر مسابقات گورش در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی، جذابیت و محبوبیت رو به رشدی داشته است و هر ساله چند هزار نفر برای تماشای آن مسابقات به آق توقای می آیند و این میزان توجه عمومی می تواند پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه این ورزش سنتی باشد.
با توجه به قدمت و میزان علاقه مندی جوانان منطقه به گورش، برگزاری لیگ های منظم کشتی گورش ضمن گسترش ورزش های بومی محلی در منطقه ، موجب شکوفایی استعدادهای برتر این رشته برای افتخار آفرینی در میادین بین المللی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر