c_300_250_16777215_10_images_73764.jpg

ترکمن سسی - فرماندار گرگان، گفت: تمدید تسهیلات کشاورزان در دستور کار دولت قرار دارد و در سال گذشته استمهال تسهیلات در خصوص خشکسالی اتفاق افتاد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، «محمد حمیدی» در نشست با منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه سالی که پشت سر گذاشتیم به لحاظ اتفاقاتی که شاهد بودیم بسیار سخت بود، اظهارداشت: از شروع سال با سیل ویرانگر آغاز شد و شوراهای شهر و روستا در امدادرسانی به مردم زحمات زیادی کشیدند.
وی، همچنین با اشاره به اقدامات شوراها در مقابله با کرونا، گفت: شوراهای اسلامی اقدامات بسیار برجسته ای را در ایام شیوع کرونا داشتند و با آگاهی بخشی مردم نسبت به ویروس کرونا، تامین اقلام ضروری، لوازم بهداشتی و ماسک آلام و مشکلات مردم را کاهش دادند.
فرماندار گرگان بیان کرد: در گرگان کمترین تنش و مباحث ناامید کننده از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدتی که مسئولیت فرمانداری گرگان را بر عهده دارم شاهد بودیم و این مهم به توسعه و آبادانی شهرستان کمک می کند.
حمیدی، با تاکید بر اینکه دهیار و شهردار منتخب اعضای شورا می باشند، بیان کرد: اگر دهیار و شهردار از درخواست قانونی شورا تمکین نکرد، قانون این اختیار را داده که شوراهای اسلامی دهیار و شهردار را تغییر دهد.
فرماندار گرگان افزود: کار بزرگی در پارک جنگلی قرق در حال انجام است و وسعت 50 هکتار از  600 هکتار پارک جنگلی به عنوان موزه روستایی در نظر گرفته شده که نسبت به تامین آب، برق و گاز این منطقه اقدام  خواهد شد.
وی افزود: مرال های قرمز در پارک جنگلی قرق باقی می مانند و جابه جایی آن ها به النگدره مطرح نیست.
وی همچنین از پیگیری ها در خصوص ساخت بیمارستان کودکان و یک هزار تختخوابی در گرگان نیز خبر داد.

رئیس شورای اسلامی  شهرستان گرگان، نیز در این جلسه گفت: شوراهای شهرستان و فرادست حتی نسبت به شوراهای روستا نیز مظلوم واقع شدند و فاقد درآمد و اعتبارات خاص هستند.
«حسین ربیعی» اظهار کرد: در روز 9 اردیبهشت امام (رحمه الله علیه) فرمان تشکیل شوراهای اسلامی در سال 58 صادر کردند و شوراها شاید اوایل با مشکلات زیادی رو به رو بودند اما اکنون در دوره پنجم شوراها قرار داریم و جایگاه شوراها نهادینه شده است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: شوراها در سطح کشور بیش از 110 هزار نفر عضو دارد و این شوراها مشکلات مردم را شناسایی می کنند و به مسئولان گزارش می دهند.
ربیعی، یادآور شد: شوراها در کنار مجلس و دولت در جهت حل مشکلات مردم می توانند طرح و یا لایحه ارائه کنند و این مهم اهمیت شوراها را بیان می کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان، با بیان اینکه شوراهای شهرستان حتی نسبت به شوراهای روستا نیز مظلوم واقع شدند، اظهار داشت: آنان فاقد درآمد و اعتبارات خاص هستند و حتی تابلویی برای شورای اسلامی شهرستان در نظر گرفته نشده است.
ربیعی با بیان اینکه صادقانه ترین خدمت ها در شوراهای فرا دست انجام می شود، افزود: باید برای شوراهای اسلامی شهرستان مکانی در نظر گرفته شود و هنوز بسیاری از مسئولان شورای شهر و شهرستان را یکی می دانند.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به مظلومیت شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: شوراها با وجود تنگناهایی که دارند تلاش کردند امانت داران خوبی برای مردم باشند و کار مردم را به بهترین شکل انجام دهند.
«حمیدرضا آقاملایی» ادامه داد: برخی از مدیران اجرایی به دنبال تضعیف شوراهای اسلامی هستند و از سویی روز به روز قوانین شوراها ضعیف تر می شود.
وی با بیان اینکه در 40 سال گذشته چنین روزی قانون شوراها به تصویب رسید ولی 20 سال پس از تصویب این قوانین اجرایی شد، گفت: در طول این 20 سال برخی افراد مسئولیت شوراهای اسلامی را برعهده گرفتند و حاضر نیستند به شوراها برگردانند.
رئیس شورای شهر گرگان ابراز داشت: طبق قانون اساسی ماده 100 و 106 مدیریت شهر و روستاها بر عهده شوراها است و مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید کرده است.
آقاملایی بیان کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری را به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و متاسفانه برخی تلاش کردند که این لایحه رای نیاورد.
وی افزود: ضرورت دارد که به صورت جامع و کامل، مدیریت یکپارچه شهری در مجلس مصوب شود تا قدرت به شوراها برگردد.
در ادامه عضو شورای اسلامی شهر جلین نیز گفت: مردم شهر جلین همواره دستخوش بازی های سیاسی قرار گرفتند و از دریافت برخی خدمات بازماندند.  
«محمد علی سهرابی» ادامه داد: در ساخت بیمارستان در شهر جلین در حالی که همه مسئولان به ما قول داده بودند، شاهد یک کارشکنی آشکار بودیم.
وی گفت: در حوزه ساخت بیمارستان شورای شهر گرگان به ما کمک نکرد و سنگ لای چرخ گذاشتند و این در حالی بود که همه مسئولان به ما برای ساخت این بیمارستان قول دادند و در حال حاضر نمی دانیم با زمین حبه شده و این تکلیف شرعی چه باید کنیم.
سهرابی، به بهره گیری از ظرفیت توسکستان اشاره کرد و افزود: به شهردار گرگان و شورای شهر گرگان پیشنهاد دادیم که در منطقه توسکستان مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در حوزه گردشگری شرایط بهتری را برای شهرستان گرگان به وجود بیاوریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر