c_300_250_16777215_10_images_75777.jpg

گرگان : ترکمن سسی - رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: موفقیت در پیاده سازی دستورات دین و رسیدن به اتحاد، صداقت و امانتداری شیعه و سنی در گرو بصیرت و آگاهی بخشی است.

 


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری برنا؛ حاج آخوند عبدالجبار میرآبی رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن در مراسم بزرگداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: در خصوص اتحاد، همدلی، انسجام و وحدت مسلمانان آیات متعددی به پیامبر هدیه شده که عمل به آنها ما را از فضائل الهی و شفاعت پیامبر(ص) برخوردار خواهد کرد.


وی گفت: اگر کلمه رحماء بینهم را بین مسلمانان ترویج دهیم، به عالی ترین عزت و سعادت برای مسلمانان یعنی احترام به مقدسات شیعه و سنی نائل خواهیم آمد.


وی با تاکید بر همدلی بین شیعه و سنی گفت: بی عدالتی از سوی صاحبان زر و زور از سوی حکام صدر اسلام بیداد می کرد اما دستور اولیه خداوند به پیامبر اقرا یعنی علم آموزی بصیرت و آگاهی بخشی دینی و اعتقادی است.


میرابی گفت: موفقیت در پیاده سازی دستورات دین و رسیدن به اتحاد، صداقت و امانتداری شیعه و سنی در گرو بصیرت و آگاهی بخشی است.


رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: در عصر بت پرستی، خود پرستی و خود بینی، پیامبر به مردم یاد داد که نباید برده باشند و آزادانه زندگی کرده و این آزادی را از انسانیت به اسلامیت تغییر داد.


وی با تاکید بر اینکه همه افعال پیامبر برگرفته از رحماء بینهم است، گفت: اعتقاد، ایمان و اعتصام به حبل الله در سیره پیامبر برگرفته از رحمت للعالمین بودن ایشان است.


میرابی گفت: رحمت، برکت و رافت پیامبر سبب یکپارچگی و انسجام مسلمانان در برابر مشرکان شده و در سایه این وحدت باید در مقابل ظالم ایستادگی کنیم.


وی با تاکید براینکه اگر یک مسلمان از شریعت آگاهی نداشته و طریقت را انجام ندهد از مسیر دین خارج خواهد شد، گفت: طریقت و شریعت پیامبر در مراودات مسلمانان با یکدیگر رحماء بینهم است که بدون این دو کار دین فلج و ابتر می ماند.


وی با تاکید براینکه روشن بین بودن مقدم بر روشن فکری است، گفت: روشن بینی پیامبر چیزی جز ترویج رحمت و مهربانی بین مسلمانان نیست.


میرابی گفت: رافت پیامبر به حدی است که بعد از فتح مکه هرکس اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله به زبان آورد را مورد بخشش قرار می دهد.


وی با اشاره به میراث ماندگار امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت گفت: امروز به برکت تدبیر امام خمینی (ره) مسلمانان در کل دنیا از رافت نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار می شوند و ارتباط بی نظیری بین شیعیان و اهل تسنن در کشور برقرار است.


رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: پس از امام خمینی (ره) با نگاه عمیق مقام معظم رهبری به وحدت مسلمانان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش بسیار راهبردی در وحدت مسلمانان ایفا کرده است.


میرابی گفت: با این حال دشمن با تحریم، تهدید و دامن زدن به اختلافات مذهبی دروغین می خواهد شیعه و سنی را از هم جدا کند و از این طریق به اهداف خود برسد.


به گفته وی دشمن برای عملی کردن این توطئه ها اتاق های فکر متعددی را برپا کرده و جنگ سرد را تبدیل به جنگ نرم نموده است.
وی گفت: براین اساس اگر در نظام اسلامی بین شیعه و سنی کوچکترین شکافی ایجاد شود و یا دچار آسیبی شوند دشمن خوشحال می شود.


وی با تاکید برلزوم هوشیاری در مقابل دشمن، گفت: دشمن به دنبال پیاده سازی افکار خود در بین مسلمانان و جامعه اسلامی است و در این راه گستاخی هایی را انجام می دهد که مسلمانان باید در مقابل آن ایستادگی کنند.


میرابی با محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص)، گفت: متاسفانه بسیاری از سران کشورهای مسلمان که در اروپا درس خوانده اند در مقابل اهانت روزنامه شارلی ابد و رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) سکوت کرده اند که جای بسی تاسف است.


وی گفت: با حفظ وحدت در مقابل هرگونه دسیسه دشمنان ایستادگی می کنیم و با ترویج احترام به مقدسات در بین خانواده ها از هیچ تلاشی برای وحدت شیعه و سنی فرو گذار نخواهیم بود.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر