c_300_250_16777215_10_images_2015_76544.jpg


علی آبادکتول: ترکمن سسی - استاندار گلستان با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند در پروژه های تولیدی و اشتغالزای استان تحول آفرین باشد، اظهار کرد: سال گذشته کشور در فشار حداکثری قرار داشت اما به همت بخش دولتی و بخش خصوصی خدمات فراوانی به کشور ارائه شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس، عصر جمعه ۱۷ بهمن در آیین متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان علی آبادکتول و شورای اداری این شهرستان گفت: از زمان شروع کرونا تا به امروز به دلیل فشاری که به اقتصاد امریکا آمده است ۵۰ میلیون نفر در این کشور از بن غذا استفاده می کنند و اقتصاد سه کشور آلمان, فرانسه و انگلیس دچار رشد منفی ۵ تا ۱۰ درصدی شده‌اند اما جمهوری اسلامی علاوه بر کرونا با تحریم‌های ظالمانه ای مواجه است حتی اجازه پرداخت حق عضویت کشور در سازمان ملل را نمی دهند.
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز تولیدات کشاورزی استان از ۳ میلیون تن به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: حجم افتتاحات استان طی هفته دولت و دهه فجر سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: مجموع واردات و صادرات کشور ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۹۰  بوده که این رقم به دلیل تحریم‌های ظالمانه و فشارهای نظام سلطه به ۶۰ میلیارد دلار رسیده و کشور در چنین شرایطی ارائه خدمات می کند.
به گفته استاندار گلستان، از ۱۲ هزار کلاس درس استان ۱۸۰۰ کلاس درس در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۹ ساخته شده و تعداد اتاق های اقامتی گردشگری از ۱۲۰۰ اتاق در سال ۹۲ به ۲۴۰۰ اتاق در سال ۹۹ رسیده است و این در شرایطی بوده که دولت پنج سال از عمر هفت ساله خود را در تحریم گذرانده است.
وی افزود: زهکشی زمین‌های کشاورزی زمانی جایگاه خود را نشان می دهد که محصول این زمین ها پیش از زهکشی ۷۰۰ کیلو گرم بوده و پس از آن به ۲.۵ میلیون تن رسیده است و دولت ۸۰ هزار هکتار اراضی استان را با اعتباری قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان زهکشی کرده است.
دکتر حق شناس ادامه کرد: از سال ۷۲ تا ۹۲ اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان حدود ۳۳۰ هزار هکتار بوده که حجم اجرای این طرح ها از سال ۹۲ تا ۹۹ به ۳۵۰ هزار هکتار رسیده است.
وی گفت: با همکاری بانک توسعه اسلامی طرح آبیاری نوین در سطح نیمی از روستاهای شهرستان علی آباد با اعتبار بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر