c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-15_20-43-43.jpg

 

ترکمن سسی - یک فعال فرهنگی و اجتماعی در یادداشتی با عنوان "یک بام و دوهوای غرب در برخورد با پدیده های اجتماعی،سیاسی و مذهبی" به برررسی رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با رویدادی بین المللی پرداخته است.

 

حمید برومند در یادداشت خود نوشته است:

بررسی تحولات اخیر جهان به ویژه دو موضوع جنگ روسیه و اوکراین و تحولات اخیر عربستان سعودی در اعدام ۸۱ شهروند شیعه و سنی در این کشور به خوبی موضوع دوگانگی نگاه غرب به موضوعات یکسان را نمایان ساخته و اهل وجدان را با این استفهام انکاری مواجه می سازد که تفاوت مردم اوکراین با مردم افغانستان،سوریه،فلسطین،یمن و عراق در چیست؟
 و اینکه برخورد متفاوت در خصوص نقض حقوق بشر از چه چیزی نشات میگیرد؟
برای پاسخ به این ابهام ها باید برای سوالات زیرپاسخ های درخوری پیدا کرد.
۱- آیا در انسان بودن ما مردم خاورمیانه با مردم اروپا و آمریکا فرقی هست؟؟
۲-آیا نژاد اقوام برتری خاصی به یکدیگر می بخشد؟
۳-چرا وجود جنگ و ناامنی در خاورمیانه به نسبت جنگ اوکراین اهمیتی ندارد؟
۴-چرا برای خرید ده ها میلیارد دلار سلاح جنگی توسط کشورهای حوزه خلیج فارس  مصداق مسابقه تسلیحاتی محسوب نشده؟ و اقدامات دفاعی ما که تجربه اتکا به خود در جنگ تحمیلی را نیز گذرانده ایم باعث نگرانی برخی کشورها شده است؟
۵-چرا کشورهای اروپایی و آمریکایی ایران را برای غنی سازی صلح آمیز تحت شدیدترین فشار و تحریم قرار داده اما با بزرگترین زرادخانه اتمی در خاورمیانه در اختیار اسرائیل مخالفتی نداشته حال آنکه این دولت متجاوز بارها در طول تاریخ مجعول خود به همسایه های خود حمله کرده و زمینه جنگ افروزی را دارد؟
۶-چرا ترور دانشمندان یک کشور توسط عوامل موساد و ...از طرف دولت های  غربی محکوم نمی شود؟اما اگر تصور کنید دانشمند آمریکایی و یا انگلیسی ترور شود با چه غوغای رسانه ای مواجه می شود؟
۷-اعدام به بهانه های سیاسی و مذهبی دور از  انسانیت و خلاف آموزه های اسلامی و  حقوق بشری است.
اما کدام کشور اروپایی به این اقدام آل سعود در اعدام ۸۱ نفر از شهروندان عربستانی اعتراض و انتقاد کرد؟

پاسخ به  سوالات بی پاسخی که در بالا به آن اشاره کردیم  به خوبی رویکرد متناقض و سیاسی جهان غرب و بهره برداری ابزاری از موضوعات پرطمطراقی چون  حقوق بشر آزادی بیان، دموکراسی و ... را نمایان ساخته است.
حمید برومند
فرهنگی و فعال اجتماعی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر