c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-15_22-53-38.jpg

 


ترکمن سسی : مهران دالوندی - ترس اگر بصورت فوبیایی و مرضی نبوده و از حدود و ثغور بیشتر نباشد نه تنها بد نیست بلکه برای بقا مفید نیز می باشد.



در حقیقت وقتی چیزی باعث ترس می شود و بعد از آن شما در امنیت قرار می گیرید احساس لذت کرده و برای شما خوشایند نیز هست .در واقع علت علاقه برخی به شهر بازی و تماشای فیلم های ژانر وحشت ، همین لذت پس از ترس است .

ترشح هورمون آدرنالین نیز در زمان هیجان و یا ترس اتفاق می افتد .این هورمون مانند دکمه اوردرایو( over drive) تریلر ها عمل کرده که باعث شتاب مضاعف در هنگام سبقت می شود.غالبا کارکرد این هورمون برای فرار می‌باشد.

پس ترس به اندازه، مفید به فایده بوده ولی بیشتر از آن دهشتبار است.به قول ویلیام گلسر در کتاب سترگ تئوری انتخاب ،برخی از افراد که نیاز به بقای بالایی دارند،احتیاط بسیار زیادی را بخرج می دهند که توازن روحی شان را بهم می زند .

آن ها به قدری خودشان را می ترسانند که قادر به زندگی راحت، طبیعی و خوشایند نیستند.به عبارت دیگر آن ها دچار خودترسانی شده اند و در این حالت حتی اگر غذا شور شده باشد جرأت عنوان آن را ندارند چه برسد به موارد بزرگتر و مهم تر .


آن ها مصداق ضرب المثل پر مغز و محتوای آسته برو،آسته بیا که گربه شاخت نزنه هستند!!
شگفتا که آن ها این نوع اختلال خویش را با حوصله دردسر ندارم و...می پوشانند.


این خودترسانی آن ها  مستلزم خودسانسوری آن ها نیز شده است.این درون ریزی مسائل و مشکلات روز به روز بر خودترسانی آن ها افزوده و اختلال آن ها عمیق تر می گردد.

آن ها بایستی بدانند که انتقاد های سازنده و حقیقی و همینطور انتقادپذیری، باعث بالندگی و توسعه موزون هر خانواده یا جامه ای می شود.

اکثراً مواجه با برخی ترس ها و گروه درمانی، راه مناسبی برای کم کردن تدریجی اثر آن ها است .


✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر