c_300_250_16777215_10_images_94006.jpg

 

ترکمن سسی : مهران دالوندی - روزمرگی باعث ایجاد عدم تنوع در زندگی شده و کم کم انسان را به سوی بیزاری از زندگی (taedium vitae)سوق می دهد .

 

هنر سالم زندگی کردن، فارغ از فشارهای اجتماعی و اقتصادی کنونی (تورم لجام گسیخته) بایستی ناجی ما باشد. البته فشار همیشه منجر به نتیجه منفی نیست. گاهی اوقات فشار باعث ایجاد الماس نیز می شود. گاهی اوقات افرادی که روی خود کار کرده اند ،در زیر شدیدترین شکنجه ها  و فشار های روحی و جسمی قوی تر شده و نور امید در ذهن آن ها ،روشن تر می شود. همان طور که ویکتور فرانکل در کتاب« انسان در جستجوی معنا » خود به آن اشاره می کند و معنا درمانی را معرفی می نماید.


فشار روحی و شکست عشقی، شهریار را استاد شهریار نمود . ایشان توانست یک تهدید را به فرصت تبدیل نماید و خویشتن خویش را جلا داده و روان خود را غنی سازی نماید.

در کتاب با شکوه« ژرمینال» نوشته امیل زولا در سال 1885 که کلاژی از یأس ها و  جوانه زدن امید هاست،به اهمیت امید در زندگی پرداخته می شود . جرقه‌هایی در دل معدنچیانی زحمت کش که پس از مدتی خود به بارقه های امید تبدیل می گردند.   

آیا فیلم «پاپیون» با بازی درخشان استیو مک کوئین و داستین هافمن را دیده اید؟ شخصی با تحمل سخت ترین رنج ها و  مرارت ها از زندان فرار می کند، ولی دستگیر می شود . این کار بارها و بارها اتفاق می افتد تا به جزیره شیطان اعزام می گردد. جایی که کسی حتی بفکر فرار هم از آنجا نیفتاده است . امواج خروشان ،صخره های بلند و ... فرار را غیر ممکن می سازد. او فقط با کلک امید از آن جا پس از قریب چهل سال، فرار می کند . در این فیلم نیز از المان امید استفاده شده است . کلید واژه آن امید و اراده پولادین است .

پس با اکسیر خودآگاهی می توان یأس را به امید مبدل کرد. اینکار خستگی از زندگی را به عشق به زندگی تبدیل می نماید و این فقط از رهگذر هنر سالم زندگی کردن و بهبود وضعیت اقتصادی میسور می باشد.چرا که به قول نظامی گنجوی:
در نا امیدی بسی امید است
پایان شب سیه سپید است


به قول استاد عزیزم آینده از آن کسی است که دانش بیشتری داشته باشد.

به امید آن روز و آینده ای بهتر.

✍️مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر